تلفن سایت

بی طرفی بانک مسکن در اختلافات

تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۹۲

بی طرفی بانک مسکن در اختلافات

مديرعامل جديد بانك‌مسكن كه سابقه همكاري ديرينه با مشاور مالي وزير راه‌وشهرسازي در حوزه‌هايي همچون  بازار پول و بازار سرمايه دارد، در عين حالي كه مصر است پيشنهاد قديمي اين بانك‌ براي افزايش دست‌كم 50درصدي سقف فعلي وام‌ خريد مسكن را به كرسي بنشاند و مجوز لازم را از بانك‌مركزي و شوراي پول و اعتبار دريافت كند، اما به شدت در اعلام‌نظر درباره اختلاف به وجود آمده بين بانك‌مركزي و دولت در قضيه وام‌مسكن، احتياط به خرج مي‌دهد.

بانك‌مسكن كه ظاهرا در كاركرد سال‌هاي اخير صندوق سپرده‌گذاري وام 20 ميليوني خريد مسكن، چندان موفق نبوده - طبق گزارشي كه هفته گذشته اعلام شد- و مجبور به استقراض از بانك‌مركزي شده است، شايد بيشتر از هر بانكي، تمايل شديد به سبزشدن چراغ پرداخت نوعي وام مسكن پرقدرت دارد تا بتواند نياز بازار مسكن در اين حوزه را به دليل سابقه طولاني‌اش، زودتر و بهتر از ساير بانك‌هاي تجاري پاسخ دهد و از اين محل، كسب‌وكار داخلي بانك را نيز رونق ببخشد. با اين حال، محمدهاشم بت‌شكن مديرعامل بانك‌مسكن  اعلام كرده، پیشنهاد بانک مسکن وام 30میلیونی خرید مسکن است که در دستور کار شورای پول و اعتبار است. 

بت شکن در پاسخ به این سوال که آیا شما موافق افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن هستید، گفت: این یک تصمیم اقتصادی است و باید دید که شورای پول و اعتبار به عنوان رکن تصمیم‌گیر شبکه بانکی که همه ابعاد قضیه و تاثیر آن روی متغیرهای کلان اقتصادی را می‌بیند، چه تصمیمی می‌گیرد. مدیرعامل بانک مسکن گفت: علی‌القاعده باید تناسبی در این بین باشد و فکر می‌کنم که شورای پول و اعتبار تصمیم خواهد گرفت و الان این موضوع در شورای پول و اعتبار در جریان است. 


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت