تلفن سایت

رفع معارضان اراضی آزاد‌راه دریا کلید خورد

تاریخ ۹ مهر ۱۳۹۱

معاون ساخت و توسعه آزاد‌راه‌ها :
رفع معارضان اراضی آزاد‌راه دریا کلید خورد/اخذ مجوز‌های‌ زیست‌محیطی

معاون ساخت آزاد‌راه‌ها از آغاز عملیات آزاد‌سازی اراضی و رفع معارضان آزاد‌راه دریا در حاشیه سواحل خزر خبر داد و گفت: در کنار انجام مطالعات این پروژه توسط دو شرکت‌ داخلی و خارجی، مجوز‌های زیست‌محیطی نیز اخذ شده است.

خبرگزاری فارس: رفع معارضان اراضی آزاد‌راه دریا کلید خورد/اخذ مجوز‌های‌ زیست‌محیطی

حسن احمدی نوری  درباره آزاد‌راه دریا و اجرای این مسیر آزاد‌راهی در حاشیه نوار ساحلی خزر، اظهار داشت: احداث کل آزادراه دریا در مناطق مختلف نوار ساحلی شمال کشور در دست مطالعه است.

وی با بیان اینکه آزاد‌راه دریا هلال ساحلی دریای خزر را پوشش می‌دهد، ادامه داد: این مسیر آزادراهی از آستارا در استان گیلان آغاز شده و پس از عبور از نوار ساحلی خزر، در منطقه‌ای به نام تنگراه که مرز بین استان گلستان و خراسان شمالی است، به استان خراسان شمالی وارد می‌شود.

معاون ساخت و توسعه و بهره‌برداری آزاد‌راه‌های شرکت ساخت با بیان اینکه مطالعات مقدماتی اجرای این پروژه در حال انجام است، اضافه کرد: هم‌اکنون توسط یک مشاور ایرانی و یک مشاور خارجی در حال مطالعات کل کریدور هستیم.

احمدی نوری ‌اضافه کرد: در این راستا محدودیت‌های موجود زیست‌محیطی، گردشگری، اجتماعی، سیاسی و از این قبیل به پیمانکار مطالعات اجرایی، اعلام شده است؛ کنسرسیوم با لحاظ کردن شرایط مذکور باید به اجرای پروژه بپردازد.

معاون ساخت و توسعه و بهره‌برداری آزاد‌راه‌های شرکت ساخت با بیان اینکه قرارگاه خاتم الاوصیاء طرف مشارکت در ساخت این مسیر آزادراهی است، اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری قرارگاه در این پروژه 50 درصد است و 50 درصد مابقی توسط دولت تأمین می‌شود.

احمدی نوری با بیان اینکه در این مسیر آزادراهی، عملیات آزادسازی اراضی و رفع معارضان آغاز شده است، تصریح کرد: مجوز‌های زیست‌محیطی اجرای این مسیر نیز  در حال اخذ است.

معاون ساخت و توسعه و بهره‌برداری آزاد‌راه‌های شرکت ساخت با بیان اینکه این آزادراه بیش از 700 کیلومتر طول خواهد داشت، اظهار داشت: تجهیز کارگاه این آزاد‌راه برای آغاز عملیات احداث آن در حال انجام است تا به زودی عملیات عمرانی پروژه آغاز شود.

احمدی نوری با بیان اینکه آزادراه قائم‌شهر به ساری به طول 45 کیلومتر‌، بخشی از این کریدور آزاد‌راهی شمال کشور است، تصریح کرد: قرارداد مشارکت این مسیر آزادراهی منعقد و مبادله و مجوز دولت آن ابلاغ شده است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت