تلفن سایت

اصلی ترين مشكل مسكن ورود افراد غير متخصص است

تاریخ ۹ مهر ۱۳۹۱

رييس كانون سراسري انبوه‌سازان:

اصلي‌ترين مشكل مسكن ورود افراد غير متخصص است




رييس كانون سراسري انبوه‌سازان اصلي‌ترين مشكل مسكن كشور در سال‌هاي گذشته را ورود افراد غير متخصص به اين حوزه دانست و اصلي‌ترين دغدغه اين كانون را حل كردن اين مشكل در سطح كشور قلمداد كرد.

 ايرج رهبر كه در همايش ملي مسائل حقوقي در صنعت ساختمان سخن مي‌گفت ضمن اشاره به همكاري‌هاي كانون انبوه‌سازان و دولت اعلام كرد: اين كانون از سال 80 تاسيس و از سال 82 به صورت سراسري در سطح كشور شروع به كار كرد و در تمام اين مدت سعي‌ كرده‌ايم با همكاري‌هاي دوجانبه با دولت، مهندسان و كارشناسان مسكن را در طرح‌هاي ساختماني وارد كنيم.

وي ادامه داد: متاسفانه شرايط در كشور طوري بوده كه افرادي كه داراي سرمايه هستند بدون داشتن تخصص وارد ساخت وساز مسكن شده‌اند و در حالي كه اين حوزه يكي از مهمترين حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي در سطح كشور است بدون در نظر گرفتن نظر كارشناسان در حال طي مسير است. ولي در سال‌هاي اخير با ارائه طرح‌هايي خوشبختانه اين موضوع تا حدي برطرف شده و اميدواريم در آينده كاملا برطرف شود.

رهبر وجود خلاءهاي قانوني را از ديگر مشكلات حوزه مسكن دانست و اضافه كرد: ما در تصويب قوانين مشكلي نداريم اما در عمل كردن به آن‌ها با برخي اشكالات روبرو هستيم كه باعث شده برخي افراد بتوانند با فرار از قانون از كيفيت كار بكاهند و سود بيشتري كسب كنند.

رييس كانون سراسري انبوه‌سازان مشكلات حقوقي حوزه مسكن را اين طور توضيح داد: بايد قوانيني در نظر گرفته شود كه شكل نظام‌بندي تشكل‌ها را مشخص كند كه البته برخي قوانين در اين حوزه تدوين شده است ولي متاسفانه هنوز كافي نيست. در كنار آن مسائل برون تشكلي نيز از اهميت بسياري برخوردار است زيرا اين بخش مستقيما با مردم و گروه‌هاي ذي‌نفع مرتبط است و در صورت نبود قوانين مدون و كامل مردم با مشكل روبرو مي‌شوند و بسيار رنج‌آور است كه مردم ضرر ببينند ولي براي پيگيري مشكلات خود نتوانند اقدامي صورت دهند.

وي همچنين از لزوم تدوين قوانين در حوزه اسناد و حقوق مالكيتي گفت و بيان كرد: خوشبختانه در اين بخش با توجه به ضوابطي كه در نظر گرفته شده آرامشي نسبي در بازار بوجود آمده و مي‌بينيم كه مردم با اطمينان سرمايه‌هاي خود را در اين بخش به كار مي‌گيرند.

رهبر در پايان ضمن قدرداني از برگزاري چنين همايش‌هايي ابراز اميدواري كرد با انجام پيگيري‌هاي لازم نظرات كارشناسان و متخصصان عملي شود و دولت با ارائه طرح‌هاي ابتكاري مانند مسكن مهر علاوه بر سامان دادن به مشكلات مسكن بسياري از مشكلات جامعه از جمله اشتغال حل كنند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت