تلفن سایت

تغيير روزانه قيمت مواداوليه آسفالت

تاریخ ۹ مهر ۱۳۹۱

تغيير روزانه قيمت مواداوليه آسفالت

 ریيس انجمن توليدكنندگان آسفالت در دو استان‌ تهران و البرز با اعلام اينكه به صورت روزانه برخي شرکت‌هاي عمده تولید کننده قیر هرطور که دلشان می‌خواهد بازار قیر را به چالش می‌کشانند تا بتوانند قیر را گران‌تر بفروشند، گفت: دلال و واسطه‌ای که در چند روز اخير 100 هزار تن قیر خريده به تنی 100 تومان سود بادآورده رسيده است.

 

سيد جليل طباطبايي افزود: چرا اجازه داده مي‌شود دلالان بدون اینکه پولی وارد بازار کرده باشند با استفاده از اسنادی که صحت و سقم آنها محل سوال است از ال سی استفاده کرده و 90 میلیارد تومان بدون بهره سیستم‌های بانکی را با فروش قیرهای صادراتی در داخل کشور به چرخش نقدینگی خود در آورده و علاوه بر آن به علت حجم زیاد نقدینگی که از این منبع کسب می‌نمایند سود فراوانی هم برداشت کرده و از این آشفته بازار حداقل 10 میلیارد تومان برای خود به جیب ‌می‌زنند و ضمن آن 5 میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده را هم نمی‌پردازند و قیر صادراتی را که باید به خارج از کشور صادر شود در داخل بازار می‌فروشند و پولش را نقد می‌گیرند؟
وي با اظهار نگراني از تاثير افزايش لحظه‌اي قيمت ماده اوليه توليد آسفالت بر هزينه‌هاي عمراني گفت: تانکرهای دلالان در حالی که تانکرهای مالکان خصوصی یک هفته در نوبت می‌خوابند تا یک سرویس قیر حمل کنند، بدون نوبت بارگیری مي‌شود و کسی هم جلوي آنها را نمی‌گیرد. از طرفی مواد اولیه قیر به نام «V.B» تنها در یک روز تنی 30 هزار تومان گران شده و به تبع آن تولیدکننده‌هاي قیر هم به راحتی قیر خود را تنی 40 هزار تومان گران‌تر کرده‌اند، اگر اینگونه هرکس و هر سازمانی که دلش بخواهد می‌تواند هر روز کالایش را آن‌ هم 30 تا 50 هزار تومان گران کند پس چرا به تولیدکنندگان بخش خصوصی که از همه جا تحت فشار هستند و واقعا با تلاش و دلسوزی خودشان را سرپا نگه داشته‌اند از سوی سازمان‌های مربوطه اجازه داده نمي‌شود قیمت کالای خودشان را براساس قیمت‌های واقعی روز تعیین کنند و همواره قیمت آنها قیمت‌های دستوری است.
وي افزود: اگر قیمت «V . B» و قیر بر اساس قیمت روز دلار و قیمت جهانی نفت تعیین می‌شود، باید بگوییم در سال 1387 که قیر عملا بورسی شد و قیمت تنی 90 هزار تومان آن یکباره، 150 هزار تومان شد قیمت دلار حدودا 990 تومان بود و قیمت بازار جهانی نفت هم در محدوده بشکه‌ای 130 دلار بود، آن زمان مثل امروز خصومتی بر علیه کشور ما نبود و تحریم در اقتصاد ما دخل و تصرفی نداشت، حالا دلار در هفته‌هاي اخير از 2300 تومان فراتر رفته و قیمت نفت هم بشکه‌ای 110 دلار شده است. با این‌حال، به چه دلیل قیر را از تنی 90 هزار تومان به تنی 668 هزار تومان رساندند و در همین چند روز اخیر هم دوباره تنی 40 هزار تومان گران‌تر کردند و به تنی 710 هزار تومان رساندند!؟


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت