تلفن سایت

خطر وقوع حادثه مشابه گود «ايران‌زمين»

تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۹۲

در محله‌اي از تهران كه طي يكي، دو سال گذشته، آمار شروع به ساخت بلندترين برج‌هاي اداري‌-تجاري در آنجا افزايش پيدا كرده است، اهالي محل احتمال مي‌دهند دومين حادثه نشست‌خيابان (بعد از ريزش ديواره‌هاي گود ايران‌زمين) در صورت عدم رسيدگي‌فني، به وقوع پيوندد.
در شهرك‌غرب ساخت‌وسازهاي بالاي 30طبقه به عنوان نوع كم‌سابقه بلندمرتبه‌سازي در تهران، مدتي است آرامش ساكنان اين محله را تحت‌تاثير قرار داده است.
برج‌هايي كه در مجاورت ساختمان‌هاي داراي بيش‌‌از 20سال عمربنا در فازهاي مختلف شهرك‌غرب در حال ساخت است از يك‌سو و تجربه عجيب و حرفه‌اي برخي بسازوبفروش‌ها در تخريب ساختمان‌هاي كنار گودبرداري‌ها (!) از سوي ديگر، نگراني‌ شبانه‌روزي همسايگان برج‌هاي در حال ساخت را رقم زده است.
ماه گذشته براي يكي از همين برج‌ها در فاز يك شهرك‌غرب، حادثه بي‌سابقه نشست 40 متري خيابان ايران‌زمين كه درست در مجاور ديواره محل گودبرداري بود، رخ داد، به طوري كه چند روز بعد از اين حادثه از خسارت به 10 خانه ويلايي در اين محل نيز خبرهايي منتشر شد.
در حال‌حاضر، در اطراف يكي ديگر از برج‌هاي در حال ساخت اين بار در فاز3 شهرك‌غرب، تغييراتي در سطح زمين اتفاق افتاده است طوري كه شركت ساختماني سازنده برج در بخشي از خيابان اصلي با نصف نوارهاي زردرنگ اعلام‌خطر، قسمتي از محل عبورومرور خودروها را مسدود كرده و ساكن يكي از ساختمان‌هاي روبه‌روي گود مدعي شده ديوار منزلش دچار ترك‌خوردگي شده است.
گودبرداري اين برج ‌در حال ساخت در فاز3 نزديك به 2 سال است كه در جريان است و عوامل پروژه‌ براي احداث 6 طبقه در زيرزمين و 23 طبقه در بالاي زمين، مشغول گودبرداري هستند. اهالي اين محل از شهرداري و سازمان نظام مهندسي درخواست كرده‌اند براي جلوگيري از تكرار حادثه فاز يك شهرك‌غرب در فاز 3، نسبت به رسيدگي و بررسي شرايط محل گود هرچه سريعتر اقدام كنند. اين در حالي است كه سازنده اين برج در فاز3، از 2 سال پيش كه اقدام به خاكبرداري كرد تاكنون، نسبت به رعايت شرايط ايمني –حداقل در منظر عمومي- اقدامات لازم را انجام داده و گزارش‌هاي ساكنان محل حاكي است: مهندسان اين پروژه متفاوت از ساير گودبرداري‌ها، مشغول به كار هستند.
با اين حال، از چند روز گذشته، شرايط در اطراف اين پروژه، غيرعادي به نظر مي‌رسد و گفته مي‌شود خيابان حسن‌سيف دچار نشست جزئي شده است. با توجه به شباهت تقريبي عمق گود فاز3 به ارتفاع گود حادثه‌ديده فاز یک شهرك‌غرب، در صورت عدم پيگيري، احتمال مي‌رود حادثه خيابان ايران‌زمين براي خيابان حسن‌‌سيف نيز رخ دهد.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت