تلفن سایت

برنامه ریزی جدید درباره ساخت مسکن مهر

تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۲

برنامه ریزی جدید درباره ساخت مسکن مهر

نشست مشتركي كه قرار بود سه‌شنبه هفته گذشته در محل كميسيون عمران مجلس بين نمايندگان و وزير راه‌وشهرسازي برگزار شود، سه‌شنبه شب اين هفته در دفتر وزير با حضور اعضاي كميسيون عمران برگزار شد.
محمدرضا رضايي عضو كميسيون عمران درباره جزئيات اين جلسه گفت: اين جلسه بيشتر جنبه آشنايي نمايندگان با معاونان جديد وزارت راه‌وشهرسازي و همچنين اطلاع از برنامه‌ها و ديدگاه‌هاي شخص وزير در حوزه مسكن و راه را داشت.
رضايي افزود: عمده پرسش‌ها و مطالبي كه از طرف اعضاي كميسيون در اين نشست مطرح شد مربوط به چرايي تصميم به توقف مسكن‌مهر بود كه در اين باره آقاي آخوندي توضيح دادند دولت بنا ندارد واحدهايي را كه در طرح مسكن‌مهر نيمه‌كاره مانده‌اند رها كند، بلكه با تاكيد ریيس‌جمهور به دستگاه‌هاي ذيربط قرار شده همه پروژه‌هاي مسكن‌مهر به همه‌نوع خدمات قابل سكونتي مجهز شوند.
عضو كميسيون عمران همچنين گفت: در اين نشست از جانب مجلس به وزير تاكيد كرديم كه طرح مسكن‌مهر تكليف قانوني دولت دهم بوده و دولت در اين طرح خلاف قانون عمل نكرده است، البته شايد اشكالاتي به نحوه تامين مالي آن وارد باشد، اما اصل طرح مشكل‌دار نبوده است.
رضايي با اشاره به گلايه برخي نمايندگان بابت توقف مسكن‌مهر نيز گفت: آنطور كه وزير راه‌وشهرسازي در اين جسله تشريح كردند، دولت براي تامين مسكن كم‌درآمدها برنامه دارد، اما هنوز اين برنامه نوشته نشده و حتي در اختيار ما هم قرار نگرفته است. همچنين درباره جلسه مشترك نمايندگان كميسيون عمران با وزير و معاونان وزارت راه‌وشهرسازي، مهرداد لاهوتي عضو ديگر كميسيون نيز گفت: در اين جلسه قول گرفتيم، برنامه جديد تامين مسكن هر چه زودتر در دولت و وزارتخانه تنظيم و تدوين و براي بررسي بيشتر در اختيار كميسيون عمران قرار بگيرد.
 آخرین آمار مسکن مهر
در ادامه اين نشست، ابوالفضل صومعلو، معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي، با ارائه گزارشي از آخرين وضعيت مسكن مهر گفت: بر اساس برنامه از سال 89 تا 92 ساخت دو ميليون و 155 هزار واحد مسكوني پيش بيني شده است كه يك ميليون و 995 هزار واحد تاكنون به مرحله اسكلت و سقف رسيده است و از تعداد كل يك ميليون و 851 هزار واحد به مرحله اتمام سفت كاري و يك ميليون و 432 هزار واحد مسكوني نيز تا مرحله نازك كاري شده است.
وي تاكيد كرد: در دو ماه فعاليت دولت يازدهم، 60 هزار واحد به مرحله نازك كاري رسيده است و در اين مدت 46 هزار واحد به مرحله سفت كاري رسيده است.
 صومعلو يادآور شد: تا پايان سال 1391 تعداد 737 هزار و 217 واحد مسكوني مهر در كشور افتتاح شده است كه در سال 92 نيز 292 هزار و 37 واحد افتتاح شده است كه در مجموع تاكنون شامل نزديك به يك ميليون و 30 هزار واحد مسكوني مي‌شود. وي اعلام كرد: مجموع تسهيلات مالي پرداخت شده در بخش مسكن روستايي و شهري تا تاريخ 14 آبان ماه 1392، 42 هزار ميليارد تومان بوده است.
معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: در مدت حدود دو ماه فعاليت دولت یازدهم، 1095 ميليارد تومان تسهيلات مسكن مهر پرداخت شده است. وي در پايان گزارش خود به فاصله ساخت و ساز و تامين انشعابات آب و برق اشاره كرد و گفت: در جلسه هيات دولت با ارائه گزارش بر تامين امكانات زيربنايي مسكن مهر تاكيد شد.
وزير راه و شهرسازي نيز در پايان اين نشست یادآور شد: در مورد واحدهای باقی مانده از مسكن مهر از دولت قبل که هم اکنون نیمه کاره و در تعهد دولت است، چيزي متوقف نشده بلكه ادامه اين برنامه مورد بحث است. چطور گفته مي‌شود ساخت مسكن مهر متوقف شده است اما 1095 ميليارد تومان در دولت يازدهم تسهيلات مالي پرداخت شده است. وزير راه و شهرسازي افزود: سعي خواهيم كرد برنامه‌اي واقع بينانه بر اساس ظرفيت‌هاي موجود ارائه كنيم و اگر برنامه‌اي انجام نشدني باشد، حتما اعلام مي‌كنيم.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت