تلفن سایت

هشدار به دلالان برای فروش مسکن

تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۲

هشدار به دلالان برای فروش مسکن

ریيس اتحاديه مشاوران‌املاك تهران با هشدار نسبت به دلالاني كه بدون رعايت ضوابط حراج، ادعاي فروش يك واحدمسكوني با قيمت زيرمنطقه يا «استثنايي» را مطرح مي‌كنند، اعلام كرد: براي جلوگيري از فريب متقاضيان خريد مسكن در ادعايي كه از بابت پايين‌بودن نرخ فروش برخي املاك مسكوني مطرح مي‌شود، لازم است مشاوران‌املاك پيش از آگهي‌هاي اين چنيني در روزنامه‌ها، طبق قانون نظام صنفي، مجوز برگزاري حراج را از اتحاديه مربوطه دريافت كنند.
حسام عقبايي معتقد است: در بازار ملك با توجه به فراواني آپارتمان‌هاي در نوبت فروش و ناهمگن بودن واحدهاي فروشي هم به لحاظ مشخصات و هم به لحاظ ارزش ريالي، اين امكان فني و تكنيكي براي متقاضيان خريد وجود ندارد تا بتوانند در برابر ادعاي استثنايي بودن قيمت يك واحد فروشي، نرخ كاذب را از نرخ واقعي تشخيص بدهند.
در حال حاضر با فروكش كردن قيمت مسكن در تهران، شگردهاي مختلفي از طرف دلالان و مالكان براي فروش سريع با قيمت ترجيحي، وارد بازار معاملات شده است. ریيس اتحاديه مشاوران‌املاك در اين رابطه به خبرگزاري فارس گفت: افرادی هستند که از لفظ اکازیون، استفاده معكوس كرده و به كمك اين عبارت، در جهت افزایش قیمت مسکن اقدام مي‌كنند. لفظ اکازیون باید در شرایطی استفاده شود که واقعا آن سازه و آن مشاور املاکی که از آن استفاده می‌کند به مفهوم واقعی از آن استفاده کند و به مفهومی استفاده کند که در جهت فریب افکار عمومی و فریب خریدار و فروشنده نباشد. عقبایی اضافه کرد: همان‌طور که در قانون نظام‌صنفی دیده شده است، برای حراج باید افراد و مشاغلی که کار حراج را انجام می‌دهند مجوز خود را از اتحادیه مربوطه اخذ کنند و استفاده از لفظ اکازیون باید به گونه‌ای باشد که در جهت فریب مردم نباشد. وی خاطرنشان کرد: در قانون نظام صنفی نیز تصویب شده است افرادی که فاقد پروانه کسب هستند حق دادن آگهی در جراید را ندارند و این به ما کمک می‌کند کنترل بیشتری بر آگهی‌ها داشته باشیم تا ملک را به مردم گران‌تر نفروشند. عقبایی درخصوص پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال جاری گفت: وضعیت فعلی در بازار مسکن حاکی از این است که قیمت مسکن ثبات نسبی خواهد داشت، زمان خوبی برای خرید و فروش مسکن است و این‌گونه نیست که مردم فکر کنند اگر مسکن خود را فروختند، فردا گران می‌شود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت