تلفن سایت

برنامه های پنج ساله شهر تهران

تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۲

برنامه های پنج ساله شهر تهران

تعدادي از اعضاي شوراي شهر تهران سرفصل‌هاي مهم برنامه پنج‌ساله آينده شهر تهران را كه قاليباف قرار است به زودي متن كامل آن را براي تصويب به شورا ارسال كند، اعلام كردند.
ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران با اشاره به ارائه برنامه پنج‌ساله از سوی شهردار تهران گفت: امیدواریم چند موضوع کلانی که در شهر تهران مطرح است در برنامه‌های شهردار لحاظ شده باشد و اگر چنین نباشد ما به عنوان نمایندگان شهر تهران این موضوعات را مطالبه می‌کنیم.
وی با بیان اینکه ترافیک یکی از مشکلات و اولویت‌های شهر تهران است، افزود: با توسعه امکانات حمل و نقل عمومی و فعال کردن مضاعف خطوط مترو می‌توانیم معضل ترافیک را حل کنیم.
وی بحث مهم دیگر را بافت‌های فرسوده عنوان کرد و گفت: با توجه به خطرپذیری تهران در بحث زلزله باید درصدی را که سالانه معین شده است تا بافت‌های فرسوده به بافت مقاوم تبدیل شود به عنوان یک مطالبه از شهرداری بخواهیم و شهرداری نیز باید به این عرصه توجه ویژه‌ای داشته باشد.
قناعتی اولویت دیگر شهردار را فعالیت در حوزه هوای پاک و محیط سالم خواند و گفت: باید مطالعاتی را که در خصوص سلامت شهروندان اثرگذار است با جدیت پیگیری کنیم.
وی درعین حال گفت: کالبد شهر تهران نیازمند یک روح سالم و پویا است که این بحث نیز در موضوعات فرهنگی و اجتماعی باید دنبال شود و در کمیسیون فرهنگی این موضوعات مهم را با دیگر اعضا به سرانجام برسانیم.
همچنین محسن سرخو دیگر عضو شورا نیز اولویت کار شهردار تهران را گسترش حمل و نقل عمومی و حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا اعلام کرد گفت: گسترش حمل و نقل ریلی با توجه به عقب افتادگی که در این بخش وجود دارد از عوامل موثر در موضوع ترافیک است.
وی نیز با تاکید بر موضوع بافت‌های فرسوده افزود: این کار باید با همکاری دستگاه‌های دولتی انجام شود؛ چرا که با وجود گسل‌های خطرناک شهر تهران باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
این عضو شورای شهر تهران شفاف‌سازی مقررات در شهرداری تهران را به عنوان یک اولویت شهرداری معرفی کرد و گفت: اینکه مردم به حقوق خود کاملا واقف باشند نکته مهمی است و نباید مردم برای گرفتن حق اولیه خود مجبور به پرداخت وجوه خارج از قانون شوند. باید سیستم فعالیت‌های اداری در شهر تهران به سمت مکانیزه شدن پیش برود تا سفرهای درون شهری به حداقل برسد.
وی چابک سازی ساختار اداری شهرداری تهران، به کارگیری نیروهای تخصصی و رسیدگی به مسائل رفاهی و حقوقی پرسنل شهرداری را از اولویت‌های درون شهرداری تهران دانست.
محمدمهدی تندگویان هم مهم‌ترین اولویت شهردار را در دوره جدید رسیدگی و توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی دانست گفت: معتقدیم ساختارهای عمرانی شهر از یک حد مطلوب برخوردار است، اما موضوعات فرهنگی و اجتماعی مفقود مانده است؛ خصوصا در بافت‌های مختلف فرهنگی شهر تهران، در این خصوص کار مناسب و جامعی انجام نشده است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت