جزئیات مبحث ۱۸ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان
جزئیات مبحث 18 و 19 مقررات ملی ساختمان
جزئیات دیوار جداکننده بین دو واحد در یک طبقه
جزئیات دیوار جداکننده بین دو واحد در یک طبقه
جزئیات اجرایی عایق بندی صوتی در کف و دیوار واحد و سقف زیرین آن
جزئیات اجرایی عایق بندی صوتی در کف و دیوار واحد و سقف زیرین آن
جزئیات قرارگیری و اتصال لوله های دودکش سیمانی روی هم
جزئیات اجرای دیوار آجری نما روی دیوار میان قاب با عایق حرارتی
جزئیات اجرای دیوار آجری 10 سانتی نما روی دیوار میان قاب با عایق حرارتی
جزئیات اجرای دیوار آجری 10 سانتی نما روی دیوار میان قاب با عایق حرارتی
جزئیات اجرای دیوار آجری 10 سانتی نما روی دیوار میان قاب با عایق حرارتی
جزئیات اجرای دیوار آجری 10 سانتی نما روی دیوار میان قاب با عایق حرارتی
جزئیات اجرای نمای خشک
ضوابط سطح شیبدار در ساختمان به صورت تصویری
نحوه ترسیم صحیح هاشور رمپ (سطح شیبدار) در نقشه های معماری
اغلب در نقشه های معماری هاشور مسیر رمپ را با جهت مسیر پله یکی فرض کرده و آنرا به یک سبک و سیاق ترسیم می کنند، یعنی جهت هاشوری که تیزی اون به سمت بالا است را دال بر این می دانند که رمپ از سمت پایین به سمت بالا حرکت کرده و در حالتی دیگر، وقتی نوک تیز را به سمت پایین ترسیم می کنند، می گویند هاشور جهت پایین آمدن را نشان می دهد.
به طور خلاصه عرض میکنم هر دو تعریف نادرست است.
در ترسیم رمپ، هاشور، مشخص کننده تراز بالا و پایین رمپ نیست، بلکه این جانمایی کانیو (آب رو) است که نوع هاشور را مشخص می کند.
مثلا اگر کانیو وسط باشد، تیزی هاشور به سمت پایین است و جمع آوری آب روی رمپ از طریق کانیو وسط جمع و به درون گریل انتها ریخته می شود.
اگر کانیو طرفین باشد، تیزی هاشور رو به بالا هست و جمع آوری آب از طرفین به سمت گریل هدایت می شوند.
پس در ترسیم فنی رمپ، هاشور تعیین کننده تراز بالا و پایین رمپ نبوده، و در پلان معماری رمپی که رو به بالا میرود حتما دارای خط برش و همچنین دارای کد تراز طبقه بوده که تعیین کننده مسیر رمپ خواهد بود.
بهترین حالت برای مشخص کردن تراز رمپ اعمال دو کلمه " بالا UP" یا" پایین DOWN" است.
طبق ترسیمی که خدمتتون ارائه می کنم، براحتی قابل درک است که هاشور جهت بالا و پایین را نشان نداده و فقط جانمایی کانیو را نشان می دهد.
ضمنا اگر جانمایی کانیو وسط باشد اصولی تر است، چرا که همواره آب را از کناره ها به وسط جمع کرده و هنگام حرکت اتومبیل، مانع و دست اندازی برای حرکت ایجاد نخواهد کرد.
ولی به طورکلی، اگر کانیو در طرفین نیز قرار گیرد، هیچ اشکالی نداشته و درست است.
نظرات:
• جواد
در 25 اسفند 1397 ساعت 15:57سالم و سربلند باشید