تلفن سایت

تخلف و گرانفروشی در بنگاه های مسکن

تاریخ ۳ شهریور ۱۳۹۲

تخلف و گرانفروشی در بنگاه های مسکن

وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نتايج بازرسي‌هاي صورت‌گرفته از 30 درصد بنگاه‌هاي املاك فعال در كشور اعلام كرد: در بازرسي‌هايي كه از 31 هزار واحد صنفي مشاوران‌املاك انجام شد، 8 درصد بنگاه‌هاي مسكن متخلف شناخته‌ شدند و در بين انواع تخلفات شناسايي‌شده، «گرانفروشي» رديف اول بيشترين تخلف را به خود اختصاص داده است.
براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه اول سال جاري با بازرسي‌هاي صورت گرفته از بيش از 31 هزار واحد معاملات ملكي و مشاور املاك سراسر كشور، تعداد 2 هزار و 418 مورد واحد صنفي متخلف شناسايي شد.
با شناسايي متخلفين توسط بازرسان سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور، پرونده‌های آنها با ارزش بيش از 5 ميليارد و 425 ميليون و 764 هزار و 510 ريال برای رسيدگي به مراجع ذي‌صلاح معرفي شد.
بر اساس گزارش، اين ميزان بازرسي كه نزدیک به 8 درصد از كل ميزان بازرسي‌هاي صورت گرفته در سطح كشور در سه ماهه اول سال جاري است در مقايسه با مدت مشابه سال قبل بيانگر افزايش 38 درصدي بازرسي‌ها است.
عمده تخلفات اين واحدها به ترتيب گرانفروشي، عدم صدور فاكتور، عدم درج تعرفه در محل و نداشتن پروانه كسب شامل است. براساس آمار اعلام شده در اين مدت، بالاترين آمار تشكيل پرونده به استان تهران با 48 درصد و از لحاظ نسبت پرونده‌ها به تعداد بازرسي‌ها نيز به استان مركزي تعلق داشته  و همچنين استان اصفهان با 33 درصد بالاترين سهم تخلف يابي را در كل كشور به خود اختصاص داده است.
در حال حاضر با استفاده از كد رهگيري 107 هزار واحد صنفي مشاور املاك و 5 ميليون و 402 هزار و 548 مورد معامله ملكي در دفاتر مشاوران املاك سراسركشور به ثبت رسيده است كه از اين تعداد 2 ميليون و 124 هزار و 367 مورد آن مربوط به سال گذشته است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت