تلفن سایت

بازديد وزير راه‌وشهرسازی از پروژه در حال‌ساخت مسكن‌مهر

تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۲


بازديد وزير راه‌وشهرسازی از پروژه در حال‌ساخت مسكن‌مهر

شهر جديد پرديس و جوان‌ترين پروژه مسكن‌مهر در حال‌ساخت كه در يكسال گذشته، هر جمعه مقصد بازديدهاي غيررسمي وزير راه‌وشهرسازي بود، بعد از يك ماه وقفه، ديروز محل اولين سفر كاري عباس‌آخوندي شد.
وزير جديد راه‌وشهرسازي ساعت 9 صبح روز جمعه گذشته با حضور در پرديس، از پروژه 80 هزار واحدي مسكن‌مهر در اين شهر بازديد كرد. 
اين پروژه سري آخر پروژه‌هاي مسكن‌مهر محسوب مي‌شود كه اوايل پارسال احداث آن كليد خورد و به دليل اتمام ظرفيت پيش‌فروش ساير پروژه‌ها، بلافاصله با استقبال پيش‌خريداران تهراني روبه‌رو‌ شد، به طوري كه گفته مي‌شود در حال حاضر نزديك به 120 هزار نفر براي 80 هزار واحد مسكن‌‌مهر پرديس ثبت‌نام كرده‌اند! 
سفر ديروز عباس آخوندي به پرديس از يك‌سو علامتي بود به پيش‌خريداران بابت تداوم مراقبت و نظارت وزارتي بر اين پروژه و از سوي ديگر هشدار غيرمستقيم محسوب شد براي پيمانكاراني كه كار را تعطيل كرده‌اند. 
آخوندي در پايان بازديد 3ساعته خود، در جمع مديران و معاونان از لزوم تغيير مدل واگذاري‌ها در مسكن‌مهر سخن گفت و اعلام كرد: نبايد حق‌انتخاب مردم شامل جزئيات ساختماني كه قرار است صاحب آن شوند يا معماري داخلي واحد مسكوني، به ديگران سپرده شود و ديگران جاي مردم پيشنهاد بدهند. بنابراین بايد بتوانيم مدلي براي اصلاح روند واگذاري‌ها تعريف كنيم، ولو آنكه برخي هزينه‌ها به واسطه حق‌انتخاب‌ها بيشتر شود. 
وزير راه‌وشهرسازي تاكيد كرد: كيفيت زندگي از موضوعات مهمي است كه بايد به ارتقاي آن بينديشيم و اگر با مردم گفت‌وگوي مستقيم داشته باشيم درمي‌يابيم كه خدمات مطلوب، بر قيمت‌ها اولويت دارد. 
آخوندي يكبار ديگر بر اعتبار قراردادهاي دولت دهم با پيمانكاران مسكن‌مهر تاكيد كرد و گفت: براي جلب اعتماد بين ما و پيمانكاران، اولين كار مي‌تواند اجراي تعهدات باشد و در اين مرحله چانه‌زني براي افزايش قيمت، جايي ندارد. 
درباره بازديد ديروز، هادي رستميان معاون وزير و مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد گفت: وزير معتقد است بايد از نگاه يك شهروند و خريدار واحدمسكوني مسكن‌مهر ارزيابي شود تا مطالبات مشخص شود. 
رستميان افزود: وزير راه‌وشهرسازي موضوع كنترل كيفيت را جزو اولويت‌هاي خود اعلام و بر فازبندي براي اسكان سريع پيش‌خريداران تاكيد كردند. وزير براي ايجاد مترو پرديس‌تهران نيز برنامه دارد. 
معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: آقای آخوندی خواستار ارائه برنامه یکپارچه شبکه حمل و نقل شهر جدید پردیس به تهران شدند و اعلام کردند چنانچه این برنامه تدوین و طراحی شده است در جلسه‌ای در دفتر ایشان ارائه شود و در صورتی که برنامه تهیه شده جامع و کامل نیست، در اسرع وقت کامل شود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت