تلفن سایت

امید بهبود یافتن وضعیت بازار مسکن بین ۶ ماه تا یکسال آینده

تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۲

 امید بهبود یافتن وضعیت بازار مسکن بین 6 ماه تا یکسال آینده

یکی از مشاوران ارشد اتحادیه املاک کشور  به متقاضیان بازار مسکن امید بهبود یافتن وضعیت بازار مسکن بین 6 ماه تا یکسال آینده را وعده داد.
محمدرضا اعوانی (مدیر امور مسکن در وزارت بازرگانی سابق)  با اشاره به این خبر افزود: با معرفی و حضور کابینه جدید انتظار می‌رود که بازار اقتصادی با رونق و کیفیت بیشتر نسبت به سابق مواجه شود؛ چراکه سیگنال‌های مثبتی از دولت جدید دریافت می‌شود و امید است که وعده‌ها عملی شود.
مدیرسابق پروژه سامانه املاک و مستغلات تصریح کرد: شرایط فعلی اوضاع و احوال اقتصادی بر اساس تاثیر 20 تا 30 درصدی تحریم و 60 تا 70 درصد مابقی شاخص‌های سیاسی و اقتصادی مربوط به ندانم کاری عده‌ای از مسوولان در گذشته نه چندان دور بوده است. 
وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر مسوولان و دولتمردان جدید با مثبت‌اندیشی تصمیم به بازسازی اقتصاد گرفته اند که بازار مسکن جدا از این مساله نیست. 
مشاور ارشد اتحادیه املاک اظهار کرد: مدتی است که بازار ارز و دلار با تثبیت قیمت روبه‌رو شده است و از سوی دیگر سیگنال‌های مثبت از سوی افکار عمومی و کابینه جدید دولت و همچنین وضعیت ارتباط کشورهای خارجی  با ایران نشان‌دهنده این موضوع است که بازارهای اقتصادی به سمت واقعی شدن در حرکت است. 
اعوانی با توجه به این نکات عنوان کرد: اگر شرایط به همین ترتیب ادامه داشته باشد و افراد مسوول به وعده و وعیدهای خود عمل کنند بازار مسکن حداقل در 6 ماه تا یکسال آینده به شرایط ایده‌آل نزدیک خواهد شد و در این صورت بازار معاملات مسکن شاهد حباب‌های کذایی قیمتی نخواهد بود و نرخ‌های پیشنهادی فروش به قیمت‌های واقعی می‌رسند. 
مدیر سابق پروژه سامانه املاک و مستغلات همچنین به متقاضیان بازار اجاره گفت: برآوردهای کلی از بازار مسکن و بازارهای وابسته به این بازار نشان می‌دهد که شرایط خرید و اجاره مسکن رو به بهبودی است و متقاضیان به خصوص مستاجران برای نقل مکان عجله نکنند به طور یقین مستاجری که اکنون واحدی را اجاره کند، پیش بینی می‌شود که با نرخ‌های پیشنهادی منصفانه اجاره بها در یکی دو ماه آینده متعجب خواهد شد. 



نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت