تلفن سایت

افزایش تعداد خانه های خالی در بافت فرسوده

تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

افزایش تعداد خانه های خالی در بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از افزایش تعداد خانه‌های مجردی در محله‌های قرار گرفته در بافت فرسوده خبر داد و گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در داخل محله‌های بافت فرسوده مانعی بر سر راه ورود سرمایه‌گذاران جدید به این مناطق شده است. همین امر سبب شده تا ساکنان قدیمی این محله‌ها با فرسوده شدن خانه از این محله‌ها مهاجرت کنند و این مناطق به محل سکونت قشر خاصی از جامعه به ویژه مجردان شود.
علیرضا جعفری مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در این باره اظهار کرد: يكي از معضلات محله‌هاي فرسوده‌اي مانند شوش، هرندی و دروازه غار تبديل اين محله‌ها به خانه‌های مجردی است.  او اضافه کرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد در محله‌هايي كه آسيب‌هاي اجتماعي در آنها توسعه پيدا كرده سرمايه‌گذاران كمتري تمايل ورود به اين محله‌ها براي احياي بافت‌هاي فرسوده دارند. از سوي ديگر وجود اين آسيب‌هاي اجتماعي تبديل به عاملي شده تا شهروندان ساكن در اين محله‌ها رغبت کمی به ادامه زندگي در اين محدوده و اقدام به نوسازي املاك فرسوده خود داشته باشند.
او ادامه داد: مهاجرت ساكنان قديمي اين محله‌ها به ساير مناطق پايتخت خانه‌هاي فرسوده در اين محدوده با تغيير كاربري از بافت مسكوني به يك بافت سكونتگاهي موردي مانند سكونتگاه كارگران و افراد معتاد باعث ريشه دواندن معضلات اجتماعي در تار‌وپود فرسوده اين محله‌ها شده است.
نسخه چاپی


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت