تلفن سایت

افتتاح پروژه واحدهای مسكونی مهر در پرند

تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۲

افتتاح پروژه واحدهای مسكونی مهر در پرند

مجري طرح صنعتي‌سازي مسكن كشور در واكنش به برنامه وزير پيشنهادي راه و شهرسازي كه يك ماده از برنامه هاي خود را به «حمايت از تجارب ساخت صنعتي مسكن و بهبود شيوه ها براي اقتصادي شدن روش هاي نوين» اختصاص داده است، از دولت جديد خواست تا پتانسيل به وجود آمده در كارخانه‌هاي توليد قطعات پيش‌ساخته آپارتمان را در مسير ساخت‌وسازهاي انبوه به كار بگيرد.
مديرعامل شركت مپسا –وابسته به ايدرو- با بيان اينكه طرح استفاده از روش‌هاي نوين و سريع‌سازي ساختمان از سال88 همزمان با شروع به ساخت مسكن‌مهر با حمايت فكري و مالي دولت شكل گرفت، افزود: در حال حاضر پيمانكاران صنعتي‌ساز با سرمايه‌ گذاري‌هاي هنگفت براي ايجاد كارخانه توليد قطعات پيش‌ساخته آمادگي ايجاد حداقل 25 هزار واحدمسكوني را در يك‌سال در همه مناطق كشور دارند. علي آزاد تصريح كرد: ظرفيت به وجود آمده در اين كارخانه‌ها هم‌اكنون بيش‌از پروژه‌هاي در حال اجرا توسط پيمانكاران است و لازم است وزارت راه‌وشهرسازي در دوره جديد از اين ظرفيت براي پياده‌سازي برنامه‌هاي تازه خود بهره‌برداري كند.
مديرعامل مپسا با اشاره به اينكه ورود مپسا به حوزه صنعتي سازي مسكن در پي مصوبه دولت و توافقنامه سه وزير و همچنين پشتيباني ايدرو آغاز شد،تاكيد كرد: در سه سالي كه از عمر صنعتي‌سازي مسكن در كشور مي‌گذرد، پيمانكاران اين رشته دو پروژه پايلوت به ظرفيت مجموع 6 هزار واحدمسكوني در شهر جديد پرند و در قالب مسكن‌مهر اجرا كرده‌اند، طوري كه تسلط بر ظرافت‌ها و نكات فني ساخت‌وسازهاي اين مدلي و همچنين تجربه‌ نواقص و برخي ايرادات سري اول، هم‌اكنون توانايي پيمانكاران را براي رعايت سرعت بالا و راندمان كافي، به بهترين سطح ممكن رسانده است. اين مدير دولتي همچنين افزود: صنعتي‌سازي مسكن هم براي دولت، هم براي سرمايه‌گذاران ساختماني و هم براي مردم حاوي مزايا و برتري‌هاي متعددي در مقايسه با شيوه سنتي ساخت‌وساز است كه مهم‌ترين اين مزايا، كاهش قيمت تمام‌شده ساخت از طريق افت شديد در پرتي مصالح‌ساختماني و همچنين كوتاه شدن زمان احداث خواهد بود. مجري صنعتي‌سازي مسكن با بيان اينكه رشته صنعتي‌سازي مسكن به سفارش دولت وقت و براي جبران كم‌وكاستي‌هاي طرح مسكن‌مهر در سال88 به وجود آمد، تصريح كرد: توسعه بازار كار پيمانكاران صنعتي‌ساز از طريق تداوم حمايت دولت نياز حتمي اين رشته و فعالان حاضر در آن است. آزاد در بيان راندمان پايين سنتي‌سازي در مقايسه با صنعتي‌سازي تاكيد كرد: در شهر جديد پرند هم‌اكنون بعد از گذشت سه‌سال از ساخت حدود 100 هزار واحدمسكوني، حدود 20 هزار واحد تحويل متقاضيان شده كه 90 درصد اين واحدها با روش‌هاي صنعتي احداث شده‌اند.
افتتاح لنگ تاسيسات زيربنایی
مديرعامل مپسا همچنين درباره افتتاح واحدهاي مسكوني‌مهر دومين پروژه پايلوت مپسا در پرند گفت: ۳۵۰۰ واحد مسکونی صنعتی آماده شده، اما به خاطر تکمیل نشدن تاسیسات زیربنایی به مرحله واگذاری نرسیده است. آزاد در اين باره گفت: در حال حاضر 3500 واحد مسکونی آماده تحويل داریم، اما مشکل تاسیسات زیربنایی دارد یعنی تاسیسات هنوز خود را نرسانده است. وی ادامه داد: 2000 واحد مسکونی آب و فاضلاب و تمام 3500 واحد مسکونی گاز ندارد، اما همه واحدهای مسکونی دارای برق هستند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت