تلفن سایت

ضرورت آشنایی با بتن و مزیت‌های کاربرد آن در ساختمان

تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۲

ضرورت آشنایی با بتن و مزیت‌های کاربرد آن در ساختمان 

گروه بنگاه‌ها- با توجه به اینکه بتن در زندگی انسان‌ها به عنوان دومین ماده پرمصرف جهان محسوب می‌شود شناخت این ماده و کاربرد آن در زندگی می‌تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.
نیما امینیان – مدیر تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت شرکت ساختمانی، تولیدی و تحقیقاتی آپتوس ایران -در باره بتن و جایگاه امروزی آن در صنعت ساختمان گفت: متاسفانه دوران بلوغ بتن آماده  و نهادینه‌سازی فرهنگ بالغ آن، همچنان در دوران گذار به سر می‌برد.
وی افزود: امروزه اگرچه در پی تلاش‌های فراوان انجمن‌ها، پژوهشگران و استادان در راستای معرفی بتن  و ویژگی‌های آن به عموم جامعه  کمتر کسی  است که با کلیات بتن آشنا نباشد  و کمتر کسی است که به جای واژه بتن به اشتباه  «بوتون»، «بتون» یا «سیمان»  را به کار برد، اما هنوز راه پر فراز و نشیبی تا روشن شدن ویژگی‌های یک بتن خوب و عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آن برای عموم مردم جامعه در پیش است. وی تصریح کرد: اگرچه اهمیت تکنولوژی  و اجرای بتن در ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی در سطح شهر و کشور بر کسی پوشیده نیست. حال زمان آن فرا رسیده تا پس از بیش از یک دهه گفتمان و فرهنگ‌سازی برای جایگزینی بتن آماده به جای بتن دستی، اکنون فقط به کیفیت بتن آماده بیندیشیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر بتن دومین ماده پرمصرف در دنیا پس از آب است و تک تک انسان‌ها خواسته یا ناخواسته در زندگی خود با آن سرو کار دارند، اما شاید کمتر کسی در مورد خواص بتن آماده، حمل‌وانتقال صحیح آن  به عنوان عضو سازه‌ای مورد نظر اطلاعات کافی داشته و به ویژه به آن درست عمل ‌کند، حتی می‌توان اعتراف کرد که برخی مهندسین و دانش آموخته‌های عمران و معماری نیز ساختار بتن و روش‌های اجرای صحیح آن را کمتر می‌شناسند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه در عصر اطلاعات به‌سر می‌بریم دانستن در مورد بتن و مزیت‌های کاربرد آن در ساختمان  و محیط‌های شهری با توجه به نقش مهمی که در حفظ جان انسان‌ها به خصوص در کاربرد ساختمانی آن دارد، یک ضرورت محسوب می‌شود.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت