تلفن سایت

یک قدم تا تحویل واحدهای مسکونی مهر

تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۲

یک قدم تا تحویل واحدهای مسکونی مهر

دولت دهم اگر چه همه واحدهاي مسكوني‌مهر را در شهرهايي موسوم به «شهرجديد» كه تاسيس آنها به دهه70 برمي‌گردد، احداث كرده است، اما در اواخر سال88 براي تنوع‌بخشي به مناطق جذاب سرريز جمعيت تهران، يك شهرك‌مسكوني با ظرفيت 10 هزار واحدمسكوني در زميني به مساحت 300 هكتار در اطراف كرج تدارك ديد كه هم‌اكنون 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
شهرك ابريشم تنها منطقه‌اي است كه در 4سال اخير به صورت صفر تا 100 از زمين خام تبديل به شهر مسكوني شده است اين در حالي است كه در پرند، هشتگرد و پرديس، تا پيش از سال88، سابقه سكونتي وجود داشت و فقط ظرفيت سكونتي اين سه منطقه تحت‌تاثير ساخت‌ و سازهاي مسكن‌مهر تا 10 برابر افزايش پيدا كرد.
در شهرك‌ابريشم كه همه ظرفيت آن به ساخت مسكن‌مهر اختصاص داده شده، فعلا 8 هزار واحدمسكوني در حال ساخت است كه به دليل ايجاد شهرك در زمان تعلق كرج به استان تهران، هم‌اكنون بخش زيادي از واحدها توسط متقاضيان تهراني پيش‌خريد شده است.
ریيس انجمن انبوه‌سازان تهران -مجري ساخت شهرك‌ابريشم- درباره آخرين مراحل پيشرفت اين شهرك گفت: ساخت اين شهرك بعد از حركت كند در سال‌هاي 89 تا 90، در يكسال اخير با تغيير مديريت دولتي در حوزه راه‌‌وشهرسازي استان البرز، سرعت گرفت طوري كه هم‌اكنون بيش از 5 هزار واحدمسكوني آن آماده تحويل به متقاضيان است و 3 هزار واحد باقيمانده، داراي 95درصد پيشرفت‌فيزيكي است كه تا پايان امسال قابليت واگذاري به متقاضيان را دارد.
ايرج رهبر تصريح كرد: پيگيري‌‌هاي قائم‌مقام وزير راه‌وشهرسازي –سعيد صابوني- و بازديدهاي هفتگي وي از شهرك ابريشم باعث شد اختلاف‌ها بين تعاوني‌ها، انبوه‌سازان و همچنين دستگاه‌هاي خدمات رسان براي زمانبندي اجراي امور با يكديگر هماهنگ شود و تقريبا همه مشكلات قبلي در اين شهرك كه كار را كند كرده بود، مرتفع شود.
وي يكي از دلايل طولاني‌شدن ساخت و بهره‌برداري از شهرك ابريشم را مشكل معارض زمين و ساماندهي اعضاي تعاوني‌ها و همچنين نحوه پرداخت آورده‌نقدي اعضا عنوان كرد.
ریيس انجمن انبوه‌سازان همچنين در پاسخ به پرسش «دنياي‌اقتصاد» درباره تعيين تكليف كارخانه بازيافت زباله كرج كه در نزديكي شهرك ابريشم قرار دارد و باعث تاثيرگذاري بر هوا و محيط‌زيست شده است، گفت: اين كارخانه به راحتي قابل انتقال به محيط ديگري است و بايد استانداري البرز در اين زمينه برنامه‌ريزي و اقدام كند.
 رهبر همچنين گفت: سيستم فاضلاب شهرك ابريشم هنوز به طور كامل نصب نشده كه اين نيز بايد تا قبل از بهره‌برداري كامل از شهرك نصب و راه‌اندازي شود.
مجري ساخت شهرك ابريشم، تعريض اتوبان تهران-كرج و امتداد اتوبان همت به سمت كرج را در تسهيل نقل‌وانتقال ساكنان تهران به شهرك ابريشم و سكونت جمعيت سربار تهران در اين منطقه موثر ارزيابي كرد.
ریيس انجمن انبوه‌سازان در ادامه با بيان اينكه دولت يازدهم طبق تاكيد ریيس‌جمهور منتخب بايد با بخش‌خصوصي همكاري داشته باشد و از پتانسيل اين بخش بهره‌ ببرد، گفت: انبوه‌سازان آماده ادامه همكاري با دولت در طراحي و ساخت پروژه‌هاي مسكوني مخصوص دهك‌هاي مختلف جامعه هستند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت