تلفن سایت

افزایش درآمد شهرداری به واسطه اجرای طرح تفصیلی جدید

تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۲

افزایش درآمد شهرداری به واسطه اجرای طرح تفصیلی جدید

معاون شهردار تهران از افزایش درآمدهای شهرداری تهران همزمان با اجرای طرح تفصیلی جدید خبر داد معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اعلام این خبر شائبه کاهش درآمدهای شهرداری تهران را به واسطه اجرای طرح تفصیلی جدید رد و عنوان کرد: نه تنها اجرای طرح تفصیلی درآمدهای شهرداری را کاهش نداده بلکه با نظم بخشی به ساخت و ساز در نواحی مختلف شهر، افزایش درآمدهای شهری را نیز سبب شده است.
علیرضا جاوید معاون شهرسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با سایت اطلاع‌رسانی شهرداری تهران(سما) اظهار کرد: توجه به نظم بخشی ساخت‌وسازها بر اساس ضوابط در طرح تفصیلی جدید، نشان می‌دهد که در سال اول اجرای این طرح، درآمدهای شهرداری تهران نسبت به سال های قبل نه‌تنها کاهش نیافته، بلکه با افزایش نیز روبه‌رو بوده است.
او با اشاره به ضوابط ساخت و ساز در طرح جدید افزود: تراکم پایه مالی برای همه املاک شهر تهران در طرح تفصیلی 120 درصد در نظر گرفته شده است و به معنای 1/2 برابر مساحت ملک طبق سند مالک است و صرفا در مورد املاک دارای پهنه بندی مسکونی واقع در جنوب محور انقلاب این تراکم پایه مالی 180 درصد در نظر گرفته شد که 1/8 برابر مساحت ملک است. جاوید تصریح کرد: بر همین اساس، در سال اول اجرای طرح تفصیلی نیز شاهد بودیم درآمدهای شهرداری تهران نسبت به سال های قبل نه تنها کاهش نیافت بلکه با افزایش نیز روبه‌رو بود. معاون شهردار تهران با اشاره به استقبال شهروندان از اجرای طرح تفصیلی جدید و ضوابط و مقررات آن افزود: در اوایل دهه 80 حدود سه درصد درآمدهای شهرداری پایدار و مابقی آن ناپایدار و متکی به ساخت‌وسازهای پراکنده در سطح شهر بود، اما در سال‌های اخیر با اقدامات خوبی که انجام شده، سهم درآمدهای پایدار شهرداری بسیار افزایش یافته و رشد نسبی درآمدهای پایدار شهرداری به درآمدهای ناپایدار رشد صعودی بوده است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت