تلفن سایت

ممنوعیت برج سازی در تهران

تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۲

برج سازی در تهران ممنوع شد

اعضاي شوراي شهر تهران پس از دوبار تذكر به شهرداري بابت نابساماني و بي‌نظمي در برج‌سازي‌هاي شهر تهران ظرف 2 هفته اخير، سرانجام ديروز مقرر كردند شهرداري تهران تا اطلاع ثانوي – تشكيل شوراي شهر چهارم و تعيين‌تكليف شهردار جديد – هيچ نوع مجوز بلندمرتبه‌سازي چه توسط شهرداري و چه توسط كميسيون ماده 5 صادر نشود. طبق گفته يك عضو شورا هم‌اكنون در مناطقي از تهران كه طرح تفصيلي جديد ساخت بلندمرتبه در آنجا را جايز ندانسته مجوزهاي اين چنيني صادر مي‌شود.
شورای شهر خواستار توقف ساخت بيش‌از 12طبقه تا اطلاع‌ثانوی شد
بلندمرتبه‌سازي  در تهران، ممنوع

 رییس شورای شهرتهران: هم در شهرداری و هم در کمیسیون ماده 5 تا زمان تدوین ضوابط بلندمرتبه‌سازی مجوز جدید صادر نمی‌کنیم
شوراي‌شهر تهران در جلسه ديروز خود بعد از تذكر دوباره يكي دو عضو شورا بابت بي‌نظمي‌هاي حاد در بلند مرتبه‌ سازي‌‌، خواستار ممنوعيت صدور مجوز ساخت‌وساز بيش‌از 12طبقه تا اطلاع‌ثانوي شد.
برخي اعضاي شوراي‌شهر روز گذشته براي دومين‌بار طي دو جلسه پياپي نسبت به احداث برج در تهران آن هم در غياب ضوابط نحوه بلندمرتبه‌سازي در شهرداري‌تهران هشدار دادند و اعلام كردند؛ در نقاطي از شهر كه طرح تفصيلي آنجا را براي بلند مرتبه‌ سازي تعيين نكرده، مجوزهاي اين چنيني صادر مي‌شود و لازم است تا تشكيل شوراي‌شهر جديد، صدور مجوز ساخت‌وساز بيش‌از 12 طبقه هم در شهرداري و هم در كميسيون ماده5 ممنوع شود.
به دنبال تذکر دوباره اعضای شورای شهر تهران نسبت به گسترش بلندمرتبه‌سازی در نواحی مختلف شهر بدون وجود ضوابط بلندمرتبه‌سازی، رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا پیشنهاد توقف صدور مجوز بلندمرتبه‌سازی تا زمان استقرار شورای شهر جدید را با ارسال نامه‌ای به شهردار تهران داد كه با اين پيشنهاد در جلسه ديروز شورا موافقت شد.معصومه ابتکار رییس کمیته محیط زیست شورای شهر در تذکری نسبت به ساخت وسازهای بلندمرتبه گفت: با وجود آنکه در طرح تفصیلی پهنه بلند مرتبه‌ سازی مشخص شده است، اما متاسفانه شاهد تعمیم این پهنه در مکان‌های دیگر به منظور بلندمرتبه‌سازی هستیم.
او با بیان این مطلب به تذکر هفته گذشته خود اشاره کرد و افزود:  آیا این تذکر نتیجه‌ای داشت و توسط  معاون شهرسازی شهرداری پیگیری شد؟
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از این وضعیت درخواست کرد تا تذکر وی به صورت جدی پیگیری شود و تصریح کرد: می‌ترسم پیگیری این مساله یک تا دو سال به طول انجامد و این مساله بر معضلات شهر تهران افزوده شود.
دفاع از شهرداری با گلایه از عضو شورا درحالی که این عضو شورای شهر با مطرح کردن مکان‌هایی که ضوابط بلندمرتبه‌سازی در آن مطرح نشده است، خواهان پیگیری تذکر به شهرداری تهران بود، علیرضا دبیر دیگر عضو شورا در واکنش به اظهارنظر وی گفت: گلایه من از خانم ابتکار این است که چرا در روزیکشنبه که شهردار و معاون وی در جلسه غيرعلني شورا حضور داشتند این موضوع را پیگیری نکردند و امروز آن را در صحن علنی در برابر رسانه ها دارند مطرح می‌کنند.
او با اشاره به حضور چمران در کمیسیون ماده پنج به عنوان نماینده شورا اضافه کرد: ایشان به عنوان نماینده شورا در این کمیسیون حضور دارند، اما صحبتی در مورد این موضوع نمی‌کنند. معصومه ابتکار در پاسخ به این گفته دبیر اظهار کرد: من نماینده مردم هستم و حق اعتراض دارم و باید این مساله مطرح و رسیدگی شود.
پیشنهاد توقف صدور مجوز  حمزه شکیب رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر نیز با تایید تذکر ابتکار عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای نباشید و در شرایط نقل و انتقالات در مدیریت شهری و شورا تا اطلاع ثانوي، صدور مجوز بلندمرتبه‌سازی در تهران متوقف شود.
او ادامه داد: از آنجا که ضوابط بلندمرتبه‌سازی مشخص نیست و هر کس به سلیقه خودش کار انجام می‌دهد پیشنهاد می‌کنم به شهردار تهران نامه‌ای نوشته شود تا وی دستور توقف مجوز‌های بلند مرتبه‌سازی تا زمان استقرار شورای چهارم را صادر كند.
مهدی چمران رییس شورای شهر تهران پس از صحبت های اعضای شورا به قطعیت اعلام کرد این موضوع را پیگیری می کند.
او در حاشیه شورای شهر گفت: تذکر خانم ابتکار کاملا بجا است. من هم تذکر ایشان را تایید می کنم و معتقد هستم صدور مجوزهای بلندمرتبه‌سازی در شهر تهران ضابطه مند نیست.
او اضافه کرد: به گونه‌ای که روز گذشته در جلسه کمیسیون ماده پنج نیز با صدور مجوزهای جدید برای بلند مرتبه‌ سازی مخالفت شد و اعلام کردیم تا زمانی که ضوابط بلند مرتبه که آخرین زمان ارائه آن به شورا در سال گذشته بود تدوین نشود مجوز جدیدی صادر نمی‌کنیم.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت