تلفن سایت

اختلاف شهرداری با دولت

تاریخ ۶ تیر ۱۳۹۲

اختلاف شهرداری با دولت

استاندار تهران بعد از سال‌ها اختلاف‌نظر بين شهرداري‌تهران با مجموعه دولت، تغيير دوره شوراي‌شهر را بهانه قرار داد و با گوشزد به اعضاي جديد شورا درباره نوع تعامل و همكاري شهرداري با استانداري، توصيه كرد: شهرداري خود را بي‌نياز از همراهي و همكاري با استانداري نبيند و تصور نكند كه يك جزيره است و مي‌تواند با اتكاء به خود كارهارا انجام دهد.

مرتضي تمدن در اين باره  گفت: اگر استانداري تهران و شهرداري به عنوان دو ارگان مهم با یکدیگر هماهنگ شوند، سود آن به شهروندان خواهد رسید و اگر هماهنگی وجود نداشته باشد، تاثیرات منفی آن نیز متوجه مردم خواهد شد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر شهرداری و استانداری به بهبود کیفیت برنامه‌های شهری منجر می‌شود، ادامه داد: شهرداری بدون کمک استانداری نمی‌تواند موفق باشد و تصور نشود که شهرداری یک جزیره‌ای است که با اتکا به خود، بتواند کارها را انجام دهد. 

تمدن خاطرنشان کرد: استانداری نماینده عالی دولت است و در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند به شهرداری کمک کند؛ بنابراين شهرداری نباید خود را بی‌نیاز از همراهی و همکاری استانداری بداند. بنابراین اگر این اتفاق خوب بین دو ارگان شکل بگیرد، آثار مثبت آن را در زندگی مردم شاهد خواهیم بود. 

اختلاف‌نظر بين استانداري تهران و شهرداري تهران در سال‌هاي اخير به قدري محسوس بود كه اين دو ارگان بر سر ساده‌ترين‌ مسائل همچون سيل سال گذشته در ایستگاه مترو، با يكديگر به اختلاف برخوردند و درباره مقصر حادثه يا نحوه پرداخت خسارت توسط بيمه، نتوانستند مشكل شهر را حل كنند.

همچنين موضوع تامين مالي مترو تهران نيز به كليشه‌‌اي‌ترين چالش بين اين دو ارگان تبديل شده؛ طوري كه هنوز تهراني‌ها نمي‌توانند تشخيص دهند كه ادعاي شهرداري درباره نپرداختن پول مترو از سوي دولت صحت دارد يا ادعاي دولت درباره پرداختن!

هر چند اختلاف‌نظر‌هاي سياسي تا حدود زيادي در اين مناقشه‌ها نقش داشته است و به نظر مي‌رسد چنانچه تركيب شوراي‌شهر چهارم همسو با مشي سياسي دولت باشد، اختلاف شهرداري و استانداري نيز حل خواهد شد، اما با اين حال استاندار فعلي تهران براي آنكه مناقشات بيش از اين ادامه پيدا نكند از اعضاي جديد شورا خواسته سنگ بناي شهرداري‌تهران را از جنس سازگار با دولت بچينند.

مرتضي تمدن با بیان اینکه توجه به محیط زیست تهران و کاهش آلودگی هوا و همچنین خطوط مترو اقماری باید مهم‌ترین اولویت‌های کاری شورای اسلامی چهارم شهر تهران باشد، گفت: اگر شورای چهارم برای مساله مترو وقت بگذارد، نتایج مثبت آن را در پایتخت خواهد دید. 

وی افزود: خطوط مترو اقماری تهران اولویت بعدی شورای شهر باید باشد؛ چرا که به نظر می‌رسد خطوط مترو اقماری را دست‌کم گرفته‌ایم، در حالی که توسعه متروی اقماری می‌تواند تاثیرات زیست محیطی و تردد حمل و نقل درون و برون شهری را بهبود بخشد.  استاندار تهران با بیان اینکه متروهای پاکدشت، اسلامشهر، پردیس، پرند و فرودگاه امام(ره) مهم‌ترین متروهای اقماری پایتخت محسوب می‌شوند، افزود: شورای چهارم باید برای مترو وقت بگذارد و اگر این اتفاق بیفتد، قطعا تاثیرات مثبت آن را در شهر تهران خواهد دید، چرا که تمرکز در پایتخت را کاهش می‌دهد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت