تلفن سایت

نظارت جدی بر معاملات مسکن

تاریخ ۵ تیر ۱۳۹۲

نظارت جدی بر معاملات مسکن

در راستای ارتقای سطح ایمنی واحدهای مسکونی، کاردان‌های فنی از این پس در قالب تفاهم‌نامه‌ای با مشاوران املاک همکاری می‌کنند.
 رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران در خصوص جزئیات تفاهم‌نامه همکاری با اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: به دلیل اینکه دفاتر املاک اطلاعات فنی کافی جهت معرفی ملک به مشتریان نداشتند و منبعی برای آگاهی از میزان استقامت و ایمنی ساختمان نبود، موجب شد تا کاردان‌های فنی و معماران تجربی وارد میدان شوند. این اقدام کمک قابل‌توجهی به خریداران مسکن جهت انتخاب مطلوب‌تر می‌کند.
مهدی موذن افزود: این تفاهم‌نامه با دو هدف اصلی آموزش به مشاوران املاک و استفاده از توان فنی کاردان‌های فنی و معماران تجربی دارای پروانه اشتغال در دفاتر املاک منعقد شده است که اکنون نمایندگان دو ارگان مباحث کارشناسی را آغاز كرده و ماه آینده جزئیات امر مشخص و اعلام خواهد شد.
کاردان‌های فنی حق نظارت گرفتند
در همین زمینه، مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: از این پس این افراد در تمامی استان‌های کشور و در شهرهایی با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر حق نظارت بر ساخت‌و‌ساز را دارند، البته در استان تهران کاردان‌های فنی می‌توانند در کلیه شهرهای استان به استثناي شهر تهران نظارت کنند.
غلامرضا هوایی افزود: آنچه مسلم است اینکه برای ساخت یک ساختمان باید مهندس، کاردان، معمار تجربی و کارگر فنی در کنار هم حضور داشته باشند؛ بنابراین اگر هر ساختمان یکی از این سه حلقه را نداشته باشد به طور حتم با مشکل مواجه می‌شود.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت