تلفن سایت

علت تاخیر اعلام قیمت نهایی مسکن ویژه

تاریخ ۵ تیر ۱۳۹۲

علت تاخیر اعلام قیمت نهایی مسکن ویژه

با گذشت یک سال از شروع عملیات ساخت مسکن ویژه تهرانسر و در حالی که قرار است این واحدها از تیرماه تحویل متقاضیان شود، هنوز اختلاف نظر دولت و شهرداری بر سر صدور پروانه ساختمانی این واحدها، برطرف نشده است.
در شرایطی که دولت قیمت ساخت، قیمت زمین و سایر هزینه‌های مربوط به احداث واحدهای مسکن ویژه تهرانسر را به متقاضیان اعلام کرده، اما اختلاف‌نظر با شهرداری بر سر هزینه‌های صدور پروانه و نرخ عوارض و تراکم، اعلام قیمت نهایی هر واحد مسکن ویژه را در آستانه تحویل به متقاضیان، با تاخیر مواجه کرده است.
اختلاف نظر با شهرداری ادامه دارد
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن ویژه با بیان اینکه مشکلاتی که در ارتباط با مالکیت زمین مسکن ویژه تهرانسر بین شهرداری و دولت وجود دارد هنوز برطرف نشده، گفت: هنوز اختلاف‌نظرهایی در رابطه با بحث مالکیت زمین واحدهای مسکن ویژه تهرانسر با شهرداری وجود دارد که همین امر مانع از صدور پروانه ساختمانی برای این واحدها تا به امروز شده است.
مقداد همتی ادامه داد: همچنین، ارقامی که شهرداری به عنوان هزینه صدور پروانه ساختمانی، تراکم و سایر عوارض ساخت از دولت مطالبه می‌کند یکی دیگر از موارد اختلاف نظر دولت با شهرداری است که این ارقام، متغیر است.
فاز دوم مسکن ویژه در آتی شهر نهایی شد
همتی همچنین، با اعلام اینکه احداث فاز دوم مسکن ویژه در منطقه آتی شهر – منطقه 22 – نهایی شده گفت: انتشار فراخوان ثبت‌نام و اعلام ظرفیت مسکن ویژه آتی شهر به زودی و پس از طراحی نقشه‌های جدید صورت می‌گیرد.
وی افزود: ابتدا قرار بود واحدهای مسکن ویژه آتی شهر به صورت مجتمع‌های بلند مرتبه 15 طبقه ساخته شوند که بر اساس دستور وزیر تعداد طبقات به حداکثر 5 طبقه کاهش یافت.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت