تلفن سایت

خریدار دست به نقد نایاب شد

تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۲

خریدار دست به نقد نایاب شد

خريدار دست به نقد در بنگاه‌هاي املاك از حدود دو هفته پيش به طرز عجيبي ناياب شده، اما فروشنده‌ پول‌لازم با نسبت عكس، در بازار مسكن افزايش پيدا كرده است.

كساني كه اين روزها به فروشنده‌هاي آپارتمان در تهران مراجعه مي‌كنند يا با آنها تماس تلفني برقرار مي‌كنند، خريدار نيستند بلكه دلالانی هستند كه قصد دارند شانس خود را براي يافتن خريدار از طريق فايل‌كردن تقاضاي فروشنده‌ها، محك بزنند! مشاوران‌املاك با جست‌وجو در آگهي‌های روزنامه‌ها، با فروشنده تماس مي‌گيرند و بدون آنكه خود را «دلال» معرفي مي‌كنند، در لباس خريدار مشخصات واحد را پرس‌وجو مي‌كنند و از فرداي همان روز، در انتظار مراجعه متقاضي خريد به بنگاه مي‌مانند تا فايل مربوطه را به او معرفي كنند.آنچه در حال حاضر باعث قطحي خريدار و تا حدودي تعجيل فروشنده‌ها شده است ربطي به ركود ابتدايي سال ندارد بلكه مستقيما به آستانه «انتخابات رياست‌جمهوري» برمي‌گردد. مشاوران‌املاك در تشريح اوضاع كنوني مي‌گويند: خريداران مطمئن هستند بعد از انتخابات، تب قيمت مسكن سرد مي‌شود و بهتر از شرايط فعلي مي‌توانند براي خريد جستجو كنند.

نتيجه اين ذهن‌خواني مشاوران‌املاك، وقتي كنار رفتار كنوني فروشنده‌ها قرار بگيرد، احتمال تحقق آن افزايش پيدا مي‌كند. مالكان آپارتمان‌هاي نوساز در تهران كه همواره عجله‌اي براي فروش نداشتند هم‌اكنون بيشتر از متقاضيان خريد راغب هستند در بازار معامله كنند. اين عجله فروشند‌ه‌ها البته هنوز بر حباب موجود در قيمت‌ها تاثيرگذار نبوده و نتوانسته بخشي از سطح كاذب قيمت‌هاي پيشنهادي فروش مسكن در تهران را تخليه كند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت