تلفن سایت

فاضلاب جاری شده به مناطق جنوب تهران

تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۲

معاون عمرانی استاندار تهران درباره هشدار اخیر وزارت بهداشت مبنی بر آبیاری مزارع سبزیجات جنوب تهران با آب فاضلاب، گفت: مکاتبات لازم با جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و فرمانداری شهرری جهت مراقبت از این مزارع صورت گرفته است.

 

محمدرضا محمودی درباره آخرین وضعیت آب منطقه جنوب تهران به ویژه شهرری، افزود: از زمانی که سد ماملو احداث شد، قسمتی از آب آن برای تامین آب کشاورزان منطقه جنوب تهران اختصاص یافت. همچنین تصفیه‌خانه‌ای به منظور تامین بخشی از نیازهای کشاورزان این منطقه افتتاح شده است. 

وی درباره آبیاری مزارع سبزیجات جنوب تهران با آب فاضلاب و هشدار وزارت بهداشت مبنی بر شیوع بیماری‌های مربوطه، گفت: با توجه به اینکه کانال‌های سطحی در این مناطق زیاد است و شیب زمین از شمال به جنوب بوده، اکثر آب‌ها و پساب‌ها به دشت‌های جنوب روان می‌شود و چون این آب‌ها هزینه‌ای برای کشاورزان ندارد، متاسفانه گاهی برای آبیاری مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: برای جلوگیری از ادامه این اقدام، مکاتباتی با جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و فرمانداری شهرری صورت گرفته تا مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از این تخلف صورت بگیرد و کشاورزان ملزم به استفاده از آب سالم برای آبیاری مزارع شوند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت