تلفن سایت

آیا پیش فروش مسکن به سود خریدار آن تمام می شود؟

تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۱

اوضاع پیش فروش مسکن و لیست قیمت‌ها

شواهد در برخی از محله‌های تهران نشان می‌دهد که اغلب پیش خریداران در بازار مسکن از بودجه کافی برای خرید برخوردار هستند، اما ترجیح می‌دهند مبلغ خرید را یکجا پرداخت نکنند و تا زمان تحویل واحد مورد نظرشان که باید آن زمان مبلغ خرید را با فروشنده تصفیه کنند با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اند، کار کنند و از سود آن بهره‌مند شوند.

 

 

به همین خاطر عده‌ای از بنگاهداران مسکن در مناطق شمال تهران براین باورند که سرمایه‌گذارها بیشترین مشتریان واحدهای پیش فروشی هستند.
یکی از مشاوران املاک فعال در محدوده خیابان فرشته درباره وضعیت فعلی بازار پیش فروش واحدهای مسکونی گفت: در حال حاضر اکثر متقاضیان در محله فرشته فایل‌های 200 تا 300 متر مربع را برای پیش خرید می‌پسندند و به همین دلیل عرضه چنین متراژ بنایی با میزان درخواست پیش خریداران متناسب است و آنها می‌توانند بدون دردسر واحد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی در ادامه در رابطه با آخرین نوسان قیمت واحدهای پیش فروش اظهار کرد‌: حدود 2 ماه پیش قیمت این دسته از واحدهای مسکونی با افزایش رو به رو شد که دلیل اصلی این نوسان قیمت، صعود قیمت دلار بود.
میرباقری همچنین خاطرنشان کرد: منحنی رشد قیمت واحدهای پیش فروش باعث نشد که متقاضیان به پیش خرید متراژهای کوچک‌تر روی بیاورند بلکه آنها همچنان مصمم به پیش خرید واحد مورد نظرشان با هر قیمتی هستند. همین مساله نشان می‌دهد که این دسته از پیش خریداران سرمایه‌گذار هستند نه مصرف‌کننده واقعی.
وی اسفند سال گذشته را ماه پر رونق بازار پیش فروش واحدهای مسکونی در محدوده فعالیت شان اعلام کرد و گفت‌: این روزها وضعیت این بخش از بازار مسکن در رکود یا رونق کامل نیست بلکه معاملات به صورت نیمه ضعیف انجام می‌شود.
علاوه براین یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در خیابان گیشا تصریح کرد‌: این روزها اکثر متقاضیان در بازار پیش خرید در جست‌وجوی واحدهای 70 تا 80 متری هستند و این میزان متراژ در بازار پیش فروش فایل شده است اما پیش خریداران قدرت انتخاب از لحاظ مالی ندارند.
این مشاور املاک تاکید کرد: قیمت واحدهای پیش فروش به اندازه‌ای بالا است که متقاضیان با وجود اینکه مبلغ خرید را باید طی چند مرحله و در عرض چند مدت پرداخت کنند، با مشکل تامین بودجه روبه‌رو هستند.
وی درباره افت و خیز قیمت‌ها در بازار پیش فروش تاکید کرد‌: شرایط بازار مسکن طوری شده که هر هفته امکان نوسان قیمت‌ها پیش‌بینی می‌شود. تقریبا 3 هفته گذشته به دلیل افزایش قیمت املاک کلنگی و برخی از مصالح ساختمانی، ارزش واحدهای مسکونی رشد کرد.
وی خاطرنشان کرد‌: معمولا قیمت واحدهای پیش فروش متری یک میلیون تومان از واحدهای آماده تحویل ارزان تر است و قیمت واحدهای پیش فروش در هر مرحله به طور حدودی متری 600 هزار تومان نوسان دارد.
همچنین در محله مولوی تعداد سرمایه‌گذارها در بازار پیش فروش بیش از تعداد مصرف کننده‌ها است که اکثر آنها به دنبال واحدهای 60 تا 65 متری هستند.
از طرف دیگر صعود و نزول قیمت‌ها در بازار دلار و سکه باعث شده تا قیمت در بازار مسکن هم متغیر باشد و ماهانه قیمت‌های جدیدی از سوی مالکان تعیین شود.
رحمانی به پیش خریداران هشدار داد‌: میزان کلاهبرداری در بازار پیش فروش واحدهای مسکونی افزایش یافته است به همین خاطر متقاضیان با اطلاعات کافی باید وارد این بخش از بازار مسکن شوند تا مبادا مورد سوءاستفاده قرار بگیرند.
وی دریافت کد رهگیری در اولین مرحله پیش خرید را الزامی دانست و گفت‌: افراد سعی کنند واحدهایی را پیش خرید کنند که صاحبان یا سازنده آن ملک را به خوبی بشناسند زیرا گاهی مواقع املاکی که مالکان آنها خارج از تهران یا کشور هستند یکسری افراد سودجو با فراهم کردن اسناد و مدارک جعلی آنها را به طور غیر قانونی به منظور کلاهبرداری مورد استفاده قرار می‌دهند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت