تلفن سایت

افتتاح ۲۱ هزار واحد مسکونی مهر در استان البرز

تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲

 افتتاح 21 هزار واحد مسکونی مهر در استان البرز
تعديل جمعيت اجاره‌نشين در تهران به نسبت ساخت‌وسازهای كرج
با افتتاح قريب‌الوقوع بيش از 20 هزار واحد مسكوني‌مهر در استان البرز، ظرفيت پذيرش بازار اجاره كلانشهر كرج براي انتقال بيشتر جمعيت اجاره‌نشين از تهران، تا پيش از تابستان افزايش پيدا مي‌كند.
استان البرز –همسايه قديمي پايتخت- سال‌ها است به پشتيبان بازار مسكن تهران تبديل شده طوري كه بعد از آخرين موج گراني مسكن در سال86، دهك‌هاي كم‌درآمد تهراني، كرج را به عنوان نزديك‌ترين نقطه تكامل‌يافته به تهران، براي سكونت انتخاب كردند و وارد بازار اجاره اين شهر شدند.
مهاجرت اجاره‌نشين‌ها به كرج در سال89 نيز با ابلاغ مصوبه «تسهيلات ويژه به كارمندان انتقالي از پايتخت» تشديد شد و براي امسال نيز به‌خاطر خيز دوباره اجاره‌بهاي واحدهاي مسكوني تهران، پيش‌بيني مي‌شود حجم تقاضاي جديد در بازار اجاره كرج قابل‌توجه باشد.
به همين خاطر، در استان البرز برنامه‌ريزي شده كه 21 هزار واحد مسكوني‌مهر تا پيش از تابستان افتتاح و به پيش‌خريداران واگذار شود.
سعيد صابوني قائم‌مقام وزير راه‌وشهرسازی در استان البرز در اين باره اعلام كرد: در استان البرز شامل كلانشهر كرج، شهر جديد هشتگرد و شهرهاي تابعه، در مجموع 93 هزار واحد مسكوني‌مهر شامل مسكن‌‌مهر 99ساله، مسكن‌مهر خودمالكي و ساخت‌وسازهاي بافت‌فرسوده در حال ساخت است كه تا كنون 6 هزار واحد از آنها افتتاح شده و 21 هزار واحد نيز به زودي تحويل متقاضيان خواهد شد.
مدير كل اداره راه‌وشهرسازي استان البرز تاكيد كرد: هم‌اكنون در اين استان 17 هزار واحد مسكوني به صورت خودمالكي با تسهيلات ارزان‌ قيمت مسكن‌مهر در حال ساخت است به‌صورتي كه مالك زمين با دريافت وام 4 درصد از بانك‌مسكن، مشغول احداث واحدمسكوني است و متعهد است واحدها را بعد از اتمام، به افراد واجدشرايط مسكن‌مهر واگذار كند.
صابوني افزود: دولت روي قيمت فروش اين واحدها نيز همچون مسكن‌مهر نظارت دارد.
قائم مقام وزير راه‌وشهرسازي با بيان اينكه بازار مسكن كرج نوعي تكيه‌گاه بازار مسكن تهران محسوب مي‌شود و در عين حال از تحولات اين بازار، متاثر است، گفت: با وجود كارخانه‌هاي بزرگ صنعتي و شهرك‌هاي توليد متعدد در حد‌فاصل تهران كرج، بين اين دو بازار مسكن ارتباط تنگاتنگي برقرار است؛ طوري‌كه بخشي از اهالي تهران در كرج سكونت دارند و بالعكس. بنابراين به نسبت افتتاح‌هاي مسكن‌مهر در استان البرز، ظرفيت بازار اجاره مسكن كرج تخليه مي‌شود و باعث خواهد شد جمعيت تازه‌اي از اجاره‌نشين‌ها در اين واحدها مستقر شوند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت