تلفن سایت

رکود در قیمت بازار مسکن

تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۲

رکود در قیمت بازار مسکن

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک معتقد است: تا زمان تثبیت نشدن نرخ ارز، بازار مسکن دچار فرازونشیب‌هایی می‌شود و در سه ماه اول امسال، مسکن در رکود است.
به گزارش ايسنا، همپای نوسانات نرخ ارز، مسکن هم بحث داغ محافل شده و هر کسی نگران از افزایش بیشتر قیمت‌ها هر روز قیمت‌های جدید را پیگیری می‌کند که در این میان عده‌ای سودجو به این بازار، جو افزایشی وارد می‌کنند که به گفته قلی‌خسروی باید تلاش شود در سال‌جاری صنعت اجاره را در کشور فعال کنیم.
 به دنبال افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم سال گذشته، عده‌ای در این بازار با هدف کسب سود، خرید و فروش‌های خود را افزایش دادند و عده‌ای نیز به دلیل نیاز به مسکن مجبور به خرید و فروش با قیمت‌های بالا شدند.
روند خرید و فروش حبابی قیمت‌های مسکن تا اواخر سال گذشته به گونه‌ای ادامه داشت که سه ماه پایانی سال گذشته شاهد بیشترین عقد قراردادهای مسکن بودیم و به گفته برخی مشاوران املاک و کارشناسان این بخش، افزایش تعداد قراردادها تحت تاثیر شرایط مختلفی از جمله ترس از گران‌تر شدن قیمت‌ها در سال جدید، متداول بودن افزایش خرید و فروش‌ هر ساله در پایان سال بود.
رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک معتقد است: تا زمان تثبیت نشدن نرخ ارز، بازار مسکن دچار فراز و نشیب‌هایی می‌شود و در سه ماه اول امسال بازار مسکن در رکود است.
از اواخر سال گذشته تاکنون پیش‌بینی‌های زیادی از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران درخصوص وضعیت مسکن در سال 92 مطرح شد که در این اظهار نظرها بی‌ثباتی نرخ ارز مهم‌ترین مساله در بازار مسکن عنوان شد. عده‌ای معتقدند: «تا زمان تثبیت نرخ ارز، بازار مسکن هم در تب‌وتاب است و روند افزایشی قیمت ادامه دارد». عده‌ای دیگر «رکود در بازار را پیش‌بینی کرده و می‌گویند قیمت واقعی مسکن در تابستان مشخص می‌شود.»
مصطفی قلی خسروی با اشاره به اعلام افزایش 52 درصدی قیمت زمین کلنگی از سوی مرکز آمار ایران به ایسنا، گفت: باید تلاش شود در سال جاری ساخت وساز به تورم نخورد.
وی با اشاره به تغییر دولت در آینده‌ نزدیک، از مسوولان دولت جدید خواستار شد: پروژه مسکن مهر و بازسازی بافت فرسوده ادامه یابد تا وضعیت بازار مسکن جو آرام‌تری به خود گیرد.
پس از پیش‌بینی‌های مسکن از سال گذشته تاکنون، بر اساس گزارش‌های میدانی ایسنا و گفت‌وگو با صاحب‌نظران مسکن، این بازار در فروردين آرامش خود را نسبت به اسفندماه نشان داد و برخی مشاوران املاک مناطق مختلف تهران ادامه قیمت‌های سال گذشته در مسکن را عنوان کرده و می‌گویند: تاکنون تغییری در قیمت مسکن نداشته‌ایم و بازار در رکود به سر می‌برد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت