تلفن سایت

احتمال افزایش قیمت سیمان

تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۱

در حالی آمار از افزایش تولید و صادرات صنعت سیمان ایران در پنج ماه نخست امسال حکایت دارد که تولیدکنندگان سیمان تلاش خود را برای افزایش قیمت محصولات خود آغاز کرده‌اند.

 

براساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده کارخانه‌های تولید سیمان در کشور به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و بالا رفتن هزینه‌های تولید درخواستی را به منظور افزایش قیمت سیمان به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه داده‌اند.

مرتضی لطفی، از اعضای انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به این‌که هنوز بحث افزایش قیمت سیمان نهایی نشده است، گفت: به نظر می‌رسد آخرین جلسه در این زمینه هفته قبل با حضور مسوولان سازمان حمایت برگزار و قرار شد کمیته‌ای افزایش قیمت تمام شده سیمان را مورد بررسی قرار دهد. او در عین حال از ارائه جزئیات بیشتر درباره نتیجه این جلسه خودداری کرد و گفت: بحث دیگر ما ورود سیمان به بورس کالا برای کشف قیمت با توجه به مناطق مصرف و فاکتورهای دیگر است. وی تاکید کرد: البته هنوز افزایش قیمت سیمان و تصویب آن در سازمان حمایت قطعی نشده است.

آخرین بار قیمت سیمان در اواسط تیر ماه سال گذشته با افزایش مواجه شد. در آن زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حاملهای انرژی دلیل افزایش قیمت اعلام شد که به گفته شرکتهای سیمانی هزینه‌های تولید را 20 تا 25 درصد افزایش داده بود. آخری بار قیمت هر تن سیمان فله و پاکتی در بازار به ترتیب 13.6 و 12 درصد افزایش یافته بود.

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید سیمان در ایران طی پنج ماه نخست امسال به بیش از 30 میلیون تن رسید. ایران در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیمان در جهان است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت