تلفن سایت

انتخاب مهندس ناظر توسط نظام مهندسی از اول اسفند در تهران

تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱

انتخاب مهندس ناظر توسط نظام مهندسی از اول اسفند در تهران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اجرای نرم افزار انتخاب مهندسان ناظر ساختمان از اول اسفند ماه، گفت: شناسنامه فنی ملکی ساختمان برای متراژ های بالای 3 هزار متر از اول اسفند اجرایی میشود.

سعید غفرانی با اشاره به اجرای نرم افزار انتخاب مهندسان ناظر، اظهار داشت: این نرم افزار از اول اسفند بطور رسمی اجرایی می شود که با نصب و راه اندازی این نرم افزار تمامی مهندسان ناظر بصورت تصادفی و فقط از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان به کارفرمایان معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قبل از اجرای نرم افزار، فهرستی از مهندسان ناظر به شهرداری معرفی شده است، بیان کرد: امیدواریم با راه اندازی این سایت و انتخاب مهندسان ناظر از سوی سازمان، میزان تخلف و گودبرداری های غیراصولی کاهش پیدا کند. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خصوص اجرای شناسنامه فنی - ملکی در شهر تهران، بیان کرد: شناسنامه فنی ملکی ساختمان برای متراژهای بالای 3 هزار متر مربع از اول اسفند اجرایی می شود.

غفرانی افزود: پس از اجرای این قانون در متراژهای بالا، در متراژهای پایین تر هم به اجرا می رسد، گفت: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سندی است که حاوی اطلاعات فنی و ملکی ساختمان بوده و توسط سازمان نظام مهندسی استان صادر می شود.

گفتنی است؛ در شناسنامه فنی ملکی چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی قید می شود. شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در کلیه نقل و انتقالات ساختمانهایی که پس از ابلاغ این آئین نامه پروانه ساختمانی دریافت می کنند همراه با نقشه های چون ساخت تحویل خریدار میشود تا از مشخصات ساختمانی که خریداری می کنند مطلع باشند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت