تلفن سایت

افتتاح مسکن‌مهر در ایستگاه تهران

تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱

افتتاح مسکن‌مهر در ایستگاه تهران
ریيس‌جمهور 22000 آپارتمان‌ 40 ميليون‌تومانی افتتاح كرد
تاخير در افتتاح‌ها به نفع دولت تمام شد يا به نفع مردم؟
صعود پایتخت از کف جدول افتتاح مسکن‌مهر
ديروز در كمال نااميدی ناظران مسكن‌مهر، وزارت راه‌وشهرسازی سرانجام موفق شد «تهران» را برای حضور ریيس‌جمهور در سلسله مراسم افتتاح واحدهای مسكونی مهر، آماده كند تا بخشی از 200 هزار واحدی كه سه‌سال است در تهران در مراحل احداث قرار دارد، بهره‌برداری شود.
مسوولان مسكن‌مهر چندماهی می شود كه در تكاپوی آماده‌سازی پروژه‌های مسكن‌مهر تهران برای واگذاری رسمی هستند تا بتوانند تهران را از كف جدول افتتاح‌های مسكن‌مهر لااقل به ميانه جدول سوق دهند.
در تهران به رغم ساخت بيشترين حجم مسكن‌مهر و همچنين بيشترين نياز بازار به اين واحدها برای بازگشت آرامش به قيمت مسكن، تاكنون كمترين افتتاح رقم خورده و هنوز ساخت بخش زيادي از اين واحدها به اتمام نرسيده است به طوري كه تا اين لحظه نزديك به 700 هزار واحد مسكوني‌مهر در كل كشور به متقاضيان واگذار شده اما در تهران تا ديروز فقط 15 هزار واحد افتتاح شده بود.
روز گذشته اما 22 هزار آپارتمان مسكوني دولتي‌ساز –مسكن‌مهر- در 4 نقطه استان تهران توسط ریيس‌جمهور به بهره‌برداري رسيد تا با احتساب افتتاح‌های قبلي، حدود 5/17 درصد از كل مسكن‌مهر تهران تحويل صاحبانش شده باشد.
ميانگين قيمت تمام‌شده واحدهايی كه روز گذشته در شهر تهران، شهر جديد پرديس، اسلامشهر و شهريار تحويل متقاضيان شد، 40 ميليون تومان است كه از اين رقم، 25 ميليون تومان وام بانكی است و متقاضيان عملا با 15 ميليون تومان آورده‌‌نقدی، صاحب اين خانه‌ها شده‌اند.
مزه این قیمت، با توجه به نرخ‌های بادکرده آپارتمان‌های بازار مسکن تهران، تا حدودی طعم تلخ تاخیر در افتتاح را برای متقاضیان مسکن‌مهر از بین برده است واز این منظر افتتاح روز گذشته می‌تواند برای دولت یک امتیاز محسوب شود.
آنچه این فرضیه را تقویت می‌کند استقبالی است که در هفته‌های اخیر از طرف جامعه تقاضا برای ثبت‌نام جدید مسکن‌مهر در شهرهایی که پیش‌تر مازاد مسکن ‌مهر در آنها وجود داشت، ایجاد شده است که نشان می‌دهد فاصله حداقل 100 میلیون تومانی بین قیمت یک واحد مسکونی مهر در اطراف تهران با قیمت یک واحد معمولی در داخل تهران، مسکن‌مهر را این روزها جذاب کرده است.
 احمدي‌نژاد روز گذشته با هلی كوپتر ابتدا به شهر جديد پرديس سفر كرد و از هوا، وضعيت پروژه 80 هزار واحدی مسكن‌مهر پرديس كه ساخت آن تازه شروع شده و قرار است تابستان سال آينده به عنوان خاص‌ترين پروژه مسكن‌مهر افتتاح شود را رصد كرد.
گفته می شود ریيس‌جمهور از اوضاع پرديس اظهار رضايت كرده طوری كه او با حضور در اسلامشهر، اعلام كرده است: پرديس يكی از زيبا‌ترين شهرهاي ايران خواهد شد.
ریيس اداره راه‌وشهرسازی استان تهران درباره ماحصل افتتاح‌های ديروز گفت: اسفند ماه نيز در چنين مقياسی و دوباره با حضور ریيس‌جمهور، افتتاح مسكن‌مهر در تهران خواهيم داشت و احتمالا نوبت پرند خواهد بود.
روز گذشته 2 هزار واحد مسكوني در بافت‌فرسوده تهران، 3 هزار واحد مسكن‌مهر در پرديس و مابقی در اسلامشهر و شهريار افتتاح شد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت