تلفن سایت

تلطیف هوا به وسیله دریاچه چیتگر

تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۱

توضيح رسمي شهرداري درباره درياچه چيتگر
تلطیف هوا به وسیله دریاچه چیتگر



منطقه 22 از سال 1378 با طرح تفصيلي مصوب كار خود را آغاز نمود، كه يكي از نگرش‌هاي طرح تفصيلي براساس طرح جامع سال 1349، احداث درياچه با محور خدماتي، تجاري و گردشگري چهارباغ به طول 9 كيلومتر پيرامون آن بوده است و در طرح جامع و تفصيلي جديد كه با استفاده از نظريات كليه متخصصان و مشاوران كشور تهيه و در مراجع قانوني به تصويب رسيده، نيز مدنظر قرار گرفته است. ولي با عنايت به وسعت پروژه اقدامي در جهت اجراي آن صورت نگرفته بود كه با همت والاي مديران فعلي شهري كار مطالعه، طراحي، تملك اراضي و اجراي آن با صرف هزينه‌هاي زياد صرفا جهت خدمت‌رساني به شهروندان عزيز تهراني انجام و در آينده نزديك به بهره‌برداري خواهد رسيد. اگر اين مهم به انجام نمي‌رسيد چه بسا در سال‌هاي آتي و در مديريت‌هاي آينده به علت حجم پروژه، محدوده درياچه و حاشيه آن دستخوش تغييرات و ساخت‌وسازهاي بي‌رويه مي‌گرديد. منطقه 22 با توجه به دوري از مركز شهر و وجود زمين‌هاي باير از قديم جزو مناطق محروم از نظر خدمات و دسترسي‌هاي مناسب بوده است كه با توجه به راهبردهاي مديريت شهري در خصوص شهر تهران اين منطقه نيز مستثني نبوده و با ايجاد فضاهاي فرهنگي، خدماتي، تفرجگاهي و دسترسي‌هاي مناسب در حال رشد و پيشرفت مي‌باشد.
درخصوص قطعه، قطعه شدن زمين‌ها بايد گفت تفكيك هرگونه زمين خارج از ضوابط و مقررات طرح تفصيلي ممنوع است و سياست شهرداري با اعمال ضوابط و مقررات در جهت تشويق مالكان به تجميع مي‌باشد. درخصوص برج‌ها (آسمان خراش‌هاي موردنظر نويسنده) بايد اذعان كرد كه تراكم، سطح اشغال، تعداد طبقه، كاربري و... صرفا براساس طرح تفصيلي و ضوابط و مقررات ملاك عمل بوده كه شهرداري نيز مطابق آن عمل نموده و براساس دوري يا نزديكي به درياچه نبوده است.
درخصوص اينكه سازندگان برج‌ها در رعايت ضوابط و مقررات ساخت‌وساز كوتاهي نموده يا تخلف صورت گرفته بايد گفت: پروژه‌ها كاملا مطابق با ضوابط و مقررات اجرا گرديده و با توجه به بررسي‌هاي به عمل آمده كمترين تخلفات ساختماني مربوط به پروژه‌هاي بلندمرتبه مي‌باشد.
درخصوص آبگيري درياچه كه صرفا از طريق رودخانه كن صورت مي‌گيرد بايد گفت كليه زمين‌هايي كه در محدوده آبگير درياچه با وسعت حدود 130 هكتار و پهنه ساحلي با وسعت حدود 110 هكتار و املاك مجاور قرار دارد، طبق توافقات با متواليان امر اقدام مي‌گردد. شايان ذكر است با توجه به وقوع درياچه در غرب تهران و وزش بادهاي غربي شرقي درياچه در تلطيف هواي شهر تهران و همچنين سر ريز آب درياچه در تغذيه آب‌هاي زيرزميني بسيار موثر خواهد بود.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت