تلفن سایت

بازار بی رحم مسکن

تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۱

بازار بی رحم مسکن
اميد به خانه‌دار شدن، موبايل‌هاي خاموش فروشندگان، بيم و اميد طرفين معامله، بغض‌هايي كه نمي‌تركد و ديگر هيچ. اين ضرب‌آهنگي كوتاه از اوضاع كنوني بازار ملك است. بازاري كه پله‌هاي نابساماني را به سرعت طي مي‌كند و عملا زنگ خطر آن خيلي وقت است كه به صدا درآمده است.

 

خريداران آپارتمان اين روزها در كمال نااميدي به بنگاه‌هاي معاملات ملكي مراجعه مي‌كنند تا شايد فروشنده منصفي را پيدا كنند به اميد معامله و خانه‌دار شدن؛ اتفاقي كه البته درصد رخداد آن خيلي ضعيف است.
ملك و آپارتمان اين روزها حكم طلا را پيدا كرده و خود را به بازارهاي نابساماني همچون ارز و سكه وصل نموده است. هنگامي كه مشاورين املاك به خريداران قيمت‌هاي متري 5 ميليون توماني را در مناطق متوسط‌نشين شهر پيشنهاد مي‌دهند خريداران با تعجب مي‌گويند بازار ملك را چه شده و دلالان هم پاسخ مي‌دهند مگر از بازار ارز خبر نداريد!؟
شواهد عيني نگارنده از دو منطقه متوسط‌نشين تهران حاكي از اوج نابساماني در اين بازار است. در نارمك فروشندگان از قيمت‌هاي 4 تا 5 ميليون توماني به بالا براي فروش هر مترمربع آپارتمان نوساز صحبت مي‌كنند و در منطقه بلوارفردوس هم از 5 ميليون تومان كمتر ملك نوساز خوب پيدا نمي‌شود، حالا بماند كه در مناطق شمالي تهران اين نرخ‌ها تا دو برابر ذكر شده نيز افزايش پيدا كرده است.
جالب اينجاست در شرايط كنوني وقتي برخي از خريداران مستاصل آپارتمان راضي به خريدهاي گران مي‌شوند، فروشنده ناز مي‌كند و سرقرار حاضر نمي‌شود و موبايل خود را هم خاموش مي‌كند؛ چرا، احتمالا به اميد فروش گران‌تر.
اما چرا بازار ملك اين گونه شد؟ چرا به مهم‌‌ترين نياز مردم توجهي نمي‌شود و از همه مهم‌تر اينكه چرا فكري به حال كنترل سفته‌بازي رخ داده در بازار ملك نمي‌شود پرسش‌هاي مهمي است كه بايد پاسخ آن را از مسوولان مربوط پرسيد.
همچنين پرسش‌هايي از اين قبيل كه آيا كسي هست كه به داد بازار ملك برسد، به واقع چه كسي مسوول اين بازار آشفته است و چرا قيمت آپارتمان در پايتخت ظرف 3 ماه اين همه رشد داشته است. مگر فلسفه طرح‌هايي مثل مسكن مهر افزايش عرضه در بازار مسكن نبوده، پس كجاست آن همه طرح و برنامه، چرا ملك هر روز روند صعودي دارد، آيا مسوولان اصلا از اوضاع و احوال ملك باخبرند؟
كافي است فقط چند ساعت وقت بگذاريد و نگاهي به فايل‌هاي موجود در بازار مسكن بيندازيد و وقتي قيمت‌ها دستتان آمد كمي هم به كساني فكر كنيد كه به اميد خانه‌دار شدن همه قدرت خريدشان را بسيج كرده‌اند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت