تلفن سایت

زمان تحویل واحد های پرند تا پایان ۹۲

تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۱

 زمان تحویل واحد های پرند تا پایان 92

ارثيه مسكن‌مهر برای دولت يازدهم

در بهترين حالت افتتاح نصف 100 هزار واحد پرند نصيب اين دولت می شود

مديرعامل جديد پرند: وزير لازم نيست هرهفته اينجا بيايد، خودم حل مي‌كنم

با طولانی شدن بيش از حد پروسه ساخت‌ واحدهای مسكونی مهر در شهر جديد پرند، دولت احمدی نژاد مجبور است مزه افتتاح‌ قسمت اصلی مسكن‌مهر را برخلاف ميل‌باطنی اش به دولت بعدی واگذار كند.

در پرند از اواسط سال88 تا پايان همان سال، به تدريج برای ساخت نزديك به 100 هزار واحد مسكونی مهر پروانه‌ساختمانی صادر شد اما تا الان كه سه سال از زمان شروع احداث اين واحدها می گذرد، فقط 10 هزار مسكن‌مهر تحويل افراد شده و البته قرار است تا پايان امسال 25 هزار واحد مسكونی ديگر هم بهره‌برداری و به پيش‌خريداران مسكن‌مهر تحويل شود. 

به اين ترتيب در بهترين حالت ممكن چنانچه خواب پيمانكاران مسكن‌مهر در پرند ذره‌ای كوتاه شود و 15 هزار واحد نيز در بهار92 به مرحله تكميل برسد، در اين صورت چيزی در حدود نصف آنچه در پرند از اين دولت «زمين‌رايگان و وام‌ارزان و وقت و انرژی» گرفته، در دولت يازدهم به بار می نشيند و به ناچار مديران جديد بايد روبان افتتاح اين واحدها را پاره كنند. پروژه مسكن‌مهر پرند در شرايطی ركورد تاخير را به نام خود ثبت كرده كه ساخت‌وسازهای مسكونی معمولی در شهرها معمولا حداكثر در 24ماه به اتمام میرسد. در مسكن‌مهر با حمايت همه‌جانبه دولت از سازنده‌ها و پرداخت بدون تاخير تسهيلات بانكی آن هم بدون نياز به سپرده‌گذاری و از همه مهم‌تر بازديد دو هفته‌ يك بار وزير راه‌وشهرسازی، انتظار اين بود واحدها ظرف 15 ماه تحويل متقاضيان شود كه نشد طوری كه در حال حاضر به رغم دو برابر شدن زمان‌بهينه ساخت تا اين لحظه، همچنان پيمانكاران مشغول آجر روی آجر گذاشتن هستند.

شهر جديد پرند با همه شهرهايی از كشور كه مسكن‌مهر در آنها احداث شده، متفاوت است. در پرند از يك‌سو بيشترين بارگذاری مسكن‌مهر انجام شده و از سوی ديگر اين واحدها برای كاهش تراكم تقاضا در بازار مسكن تهران تدارك ديده شده است.

اين دولت بنا داشت با افتتاح‌های پی درپی در پرند در ماه‌های پايانی عمر كاری اش، معضل قديمی «رشد قيمت مسكن و فشار اجاره‌بها در تهران» را برای هميشه از بين ببرد و اين اقدام را به عنوان طرح ماندگار دولت دهم در كارنامه خود به ثبت برساند.

 در شهر جديد پرند سكان هدايت نيمی از كل واحدهای مسكونی مهر با هدف ساخت‌سريع و تحويل‌سريع، به سه شركت بزرگ ساختماني سپرده شده و مابقي واحدها بين 20 تا 30 پيمانكار تقسيم شده است. اين در حالي است كه منشا عمده تاخيرها متعلق به اين سه شركت است.

با اين حال به رغم چشم‌انداز متصور برای رجام زمان بهره‌برداری از واحدهای مسكوني‌مهر در پرند، مديرعامل شهر جديد پرند در اين باره گفت: 6 هزار واحد هفته سوم بهمن‌ماه امسال تحويل متقاضيان مي‌شود و 9 تا 10 هزار واحد نيز پايان امسال افتتاح خواهد شد. البته نظر آقای وزير افتتاح عمده واحدها در بهار92 يعنی فصل قبل از نقل‌وانتقالات ملكی است تا جو‌روانی بازار مسكن در تابستان با عرضه مسكن‌مهر قابل كنترل باشد. حبيب‌ا... چاغروندی با تاكيد بر اينكه 80 درصد واحدهای مسكونی مهر در پرند داراي 70درصد پيشرفت فيزيكی هستند، افزود: بخش‌ عمده واحدها تا نيمه‌اول سال92 و مابقی تا پايان سال92 تحويل افراد خواهد شد.

چاغروندی در ادامه گفت: وزير راه‌وشهرسازی دغدغه زيادی بابت پرند دارند و به همين خاطر هر دو هفته يكبار به اين منطقه سفر می كنند اما بنده می خواهم به ايشان بگويم ذهنشان را لااقل از پرند خلاص كنند و مسووليت همه نوع پيگيری را از من بخواهند. مديرعامل شهر جديد پرند همچنين از حل‌وفصل مشكل توقف ساخت در يكی دو پروژه مسكن‌مهر خبر داد.  


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت