تلفن سایت

لزوم ایجاد تغییر در کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری

تاریخ ۲۸ دی ۱۳۹۱

لزوم ایجاد تغییر در کمیسیون ماده 100شهرداری

روند شكايت مردم از شهرداري‌ها صعودي است

معاون نظارت و اجراي احكام ديوان عدالت اداري با بيان اينكه بيشترين شكايت مردم از شهرداري‌‌ها در ديوان عدالت اداري مربوط به كميسيون‌هاي ماده 100 – كميسيون‌هاي رسيدگي كننده به تخلفات ساختماني در شهرداري‌ها- است، گفت: باید راه‌حل‌هایی پیدا شود که از تصرفات غیرقانونی جلوگیری شود. از سویی دیوان عدالت اداری در این پرونده‌ها رای قطعی صادر می‌کند و از سوی دیگر شهرداری‌ها نمی‌توانند از افراد استفاده‌کننده عوارض بگیرند که در نهایت، رای صادرشده قابل اجرا نیست. 

وی با تشریح برخی آمار پرونده‌های وارده به دیوان عدالت اداری، تاکید کرد: آمار پرونده‌های وارده نشان می‌دهد که باید در مورد کمیسیون ماده 100 فکری شود. 

وي با تصریح اینکه در بیشتر کلان‌شهرها در اجرای احکام مسائل و مشکلاتی وجود دارد، افزود: این مشکلات بیشتر در زمینه تصرفات است که شهرداری‌ها پس از پنج سال یا باید زمین‌ها را تملک کنند یا برای این زمین‌ها پروانه صادر کنند که در این میان باید تکلیف مردم مشخص شود. 

معاون نظارت و اجرای احکام دیوان عدالت اداری با اشاره به میزان پرونده‌های ورودی مربوط به شهرداری‌ها گفت: میزان شکایات وارده مربوط به شهرداری‌ها در سال 90، 14 هزار و 147 پرونده بوده است که از این تعداد، حدود 13 هزار پرونده مختومه شده است. وی عنوان کرد: در 9 ماهه سال 91، 11 هزار و 679 پرونده مربوط به شهرداری‌ها به دیوان عدالت اداری وارد شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 9 هزار و 87 پرونده بوده است. بر اساس این آمار، تعداد شکایات در این حوزه در 9 ماه نخست سال جاری به تعداد 1700 پرونده نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که نشان می‌دهد روند شکایات مردم صعودی بوده است. 


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت