تلفن سایت

مناطق پر بازده جهت سرمایه گذاری در ساخت و ساز

تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۱

مناطق پر بازده جهت سرمایه گذاری در ساخت و ساز

10منطقه مناسب ساخت‌وساز و خرید مصرفی
در حال حاضر براي سه نوع فعاليت ملكي در تهران، سه گروه مناطق مخصوص وجود دارد طوري كه گروهي از مناطق براي خريد مصرفي آپارتمان، گروهي ديگر براي خريد زمين جهت ساخت‌وساز و گروه سوم براي اجاره‌نشيني مناسب است. اطلاعات تازه از رفتاري كه قيمت مسكن در هر يك از مناطق پايتخت از خود بروز داده، حاكي است: در 10منطقه، بهترین فعالیت ملکی عبارت است از: خرید زمین برای ساخت و‌ساز و در 4 منطقه نیز ویژگی ممتاز بازار مسکن شامل خرید مصرفی آپارتمان مسکونی است طوری که در این نقاط هزینه خرید آپارتمان در درازمدت زودتر از سایر نقاط جبران می‌شود.


دامنه عجيب قيمت مسكن در مناطق ‌مختلف پايتخت
نقاط پربازده تهران كجاست؟
 10 منطقه پايتخت مناسب براي ساخت‌وساز؛ 4 منطقه براي خريد مصرفي مسكن
در تهران «صرف زمان» براي جست‌وجوي «محله ارزان‌تر» بابت خريد آپارتمان مسكوني، با تحولاتي كه در نيم‌سال اول 91 در اين بازار رخ داده است، تقريبا اقدامي عبث به حساب مي‌آيد اما در اين كلانشهر هنوز نقاطي وجود دارد كه بازدهي ملكي در آنها بالاست طوري‌كه انتخاب اين نقاط براي خريد مسكن هزينه خريد را در درازمدت، زودتر از ساير نقاط جبران مي‌كند.
در حال حاضر براي سه نوع فعاليت ملكي در تهران، سه دسته مناطق مخصوص وجود دارد طوري كه گروهي از مناطق براي خريد مصرفي آپارتمان، گروهي ديگر براي خريد زمين جهت ساخت‌وساز و گروه سوم براي اجاره‌نشيني مناسب است. اطلاعات تازه از رفتاري كه قيمت مسكن در هر يك از مناطق پايتخت از خود بروز داده، حاكي است: در 10 منطقه تهران كه كاملا در محدوده بافت‌فرسوده قرار دارد و آپارتمان‌هاي موجود در آنها عملا از حيزانتفاع خارج شده‌اند ، قيمت هر متر مربع واحد مسكوني كمتر از 2 ميليون تومان -يعني كمتر از ميانگين قيمت كل‌تهران در سال 90- است. اين آپارتمان‌ها اگر چه در مقايسه با سطح كنوني قيمت مسكن در تهران با متوسط 7/2 ميليون، ارزان به حساب مي‌آيند، اما به خاطر فرتوت بودنشان، از پايين‌ترين ارزش خريد به قصد سكونت برخوردار هستند.
بهترين فعاليت ملكي در 10 منطقه فرسوده تهران، خريد زمين براي ساخت‌وساز است. اما در مقابل سيگنال غلط اين 10 منطقه به خريداران مسكن، 4 منطقه در تهران وجود دارد كه خريد مصرفي آپارتمان در آنها صرفه‌اقتصادي به همراه دارد.
در مناطق «4و5» و «7و8» آپارتمان‌هاي مسكوني حاوي دو ويژگي ممتاز است. در منطقه 4 و 5 كه به ترتيب در شرق و غرب پايتخت واقع شده، از يك‌سو فراواني واحدهاي نوساز در آنها بيشتر از ساير نقاط شهر تهران است و از سوي ديگر قيمت مسكن در اين دو منطقه نزديك به نرخ ميانگين كل‌شهر است با اين تفاوت كه سرعت «رشد قيمت» در اين دو نقطه از شهر در سال جاري تندتر از ساير مناطق بوده است. در مناطق 7 و 8 نيز همين ويژگي‌ها حاكم بوده است، اما تعداد آپارتمان‌هاي اداري در اين دو منطقه قابل‌توجه است و شايد رتبه مناطق 4 و 5 را نتوان بطور كامل براي اين دو منظور كرد. به اين ترتيب، بازدهي ملك مسكوني در اين 4 منطقه در درازمدت بيشتر از ساير نقاط برآورد مي‌شود و در عين حال جبران آنچه براي خريد هزينه شده نيز زودتر از ساير محله‌ها اتفاق خواهد افتاد. چشم‌انداز بازار مسكن در تهران حاكي است: در مناطقي همچون 2،1و3 كه هم‌اكنون جزو گران‌ترين قسمت‌هاي شهر محسوب مي‌شوند، سال‌ها است شيب رشد قيمت كند شده است. اين در حالي است كه در نمودار قيمت مسكن، اين سه منطقه همچنان در صدر قرار دارند. اما براي اجاره‌نشيني در تهران نيز مناطق مركزي و در عين حال منطقه 21 و 22 مطلوب مستاجران مي‌تواند باشد. در اين نقاط اجاره‌بها كمتر از متوسط نرخ اجاره كل‌شهر است.
براساس آنچه مركز آمار ايران از جزئيات قيمت مسكن در مناطق مختلف تهران اعلام كرده، در اين كلانشهر قيمت‌ ملك مسكوني از متري يك ميليون تومان شروع مي‌شود و حداكثر تا نزديك 14 ميليون تومان ادامه پيدا مي‌كند. متعادل‌ترين مناطق همان‌طور كه اشاره شد، مناطق 4 ، 5، 7 و 8 هستند كه هم آپارتمان‌مسكوني به اندازه مناسب براي خريد در آنها وجود دارد و هم اينكه قيمت اين آپارتمان‌ها اقتصادي است. در بين مناطق 22گانه، منطقه22 در نيمه اول امسال بيشترين نرخ رشد قيمت مسكن را به خود اختصاص داده است. در اين منطقه كه مدت كوتاهي است مورد توجه سازنده‌ها و متقاضيان مسكن قرار گرفته، جوان‌ترين منطقه تهران محسوب مي‌شود و بيشترين بلندمرتبه‌هاي مسكوني در اينجا واقع شده است. طبق گزارش مركز آمار قيمت مسكن در منطقه22 در نيمه‌اول امسال 43 درصد افزايش پيدا كرده است. همچنين منطقه20 –شهرري- ارزان‌ترين منطقه در تهران است كه در اين مدت كمترين نرخ رشد قيمت را به خود ديده است. در شهرري ميانگين قيمت مسكن مترمربعي يك ميليون و 400 هزار تومان است و در ماه‌هاي گذشته از سال91 ارزش آپارتمان‌هاي مسكوني در آنجا در حد 25 درصد رشد كرده است.
گران‌ترين آپارتمان اجاره‌ رفته
در تابستان امسال در بازار اجاره مسكن، گرانترين آپارتمان‌ اجاره‌اي با مبلغ اجاره 60 هزار تومان به ازاي هر مترمربع به اجاره رفته است كه اين نرخ در نيمه‌اول سال91 بالاترين نرخ اجاره ماهانه بوده است.
اين آپارتمان در منطقه يك بوده و متراژ آن بيش از 150 مترمربع است. در مناطق جنوبي تهران آپارتمان‌‌‌هاي اجاره‌اي با نرخ متري 7 هزار تومان اجاره داده شده است؛ يعني نصف ميانگين نرخ اجاره‌بها در تهران.
بالاتر قيمت زمين در سه منطقه
براساس اين گزارش، مناطق 1، 2و 3 سه منطقه‌اي هستند كه قيمت زمين مسكوني در آنها مترمربعي 10‌ميليون تومان است. اين قيمت گران‌ترين نرخ زمين در كل تهران است. ارزا‌ن‌ترين زمين مسكوني فروخته‌شده در نيمه‌اول امسال در تهران، در منطقه20 بوده كه هر مترمربع آن 500 هزار تومان معامله شده است.


نظرات:

• اسدالهي

در 8 مرداد 1392 ساعت 11:22
سلام
اطلاعات نسبتا جامعي داديد اما بيشتر مناسب خريداران بود .
براي كسي مثل من كه آشنايي زيادي به مناطق 10 گانه فرسوده تهران كه مناطق مناسبي براي سرمايه گذاري و ساخت مي باشد كاش جزئيات بيشتر ي مثل نام مناطق و رتبه بندي آن را قرار ميداديد عالي ميشد .
بهر حال متشكرم

نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت