تلفن سایت

مقاومت ۵۰ درصد ساختمان‌‌های کشور در برابر زلزله

تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۱

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: 50 تا ۶۰ درصد از ساختمان‌های کشور از مقاومت لازم در برابر زلزله برخوردار نیستند، بنابراین به میزان 50 تا 60 درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

سیدمحمود فاطمی عقدا  با بیان اینکه ساختمان‌های مسکونی و معمولی باید طوری در مقابل بارهای جانبی زلزله طراحی شوند که فرونریزند، افزود: باید به سوی استفاده از دانش نوین بهره‌مندی از مصالح استاندارد و مقاوم در صنعت ساختمان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه نام بردن از ساختمان ضدزلزله مفهومی اشتباه است، تأکید کرد: ساختمان‌های مسکونی باید به گونه‌ای طراحی شوند که در زمان زلزله فرونریزند. ساختمانی که سطح عملکردی مناسبی داشته باشد می‌تواند بر اثر وارد شدن نیروهای جانبی زلزله به هیچ وجه فرونریزد.

فاطمی عقدا خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی که با زلزله سازگار باشند در زمان وقوع زلزله، می‌‌توانند حرکت و رفتار مناسب را با دامنه حرکت زمین از خود نشان داده و تخریب نشوند.

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: شکل و فرم ساختمان یک عامل بسیار مهم در زمان وقوع زلزله است که باید آن را مدنظر قرار داد تا ساختمان‌ها در مقابل نیروهای جانبی زلزله مقاومت لازم را از خود نشان دهند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت