تلفن سایت

نحوه رفتار كميسيون ماده ۱۰۰ زیر ذره بین شورای شهر

تاریخ ۶ دی ۱۳۹۱

 نحوه رفتار كميسيون ماده 100 زیر ذره بین شورای شهر

 نایب رییس شورای شهر تهران روز گذشته در صحن علنی جلسه با انتقاد ازعدم اجرایی شدن احکام کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران گفت: این کمیسیون به یک رافع و مرجع قانونی کردن تخلفات مالک یا شهرداری تبدیل شده است.

 حسن بیادی عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر تهران و حوادث ناشی از گودبرداری اظهار کرد: این اتفاقات در گذشته هم رخ داده و در آینده هم ادامه خواهد داشت؛‌ چرا که مدیریت شهری و سایر مسوولان به صورت عملیاتی برای حل این موضوع ورود نکرده‌اند. این در حالی است که در ماده 100 قانون شهرداری‌ها، بندهای انضباطی و تنبیهی در حوزه ساخت و ساز وجود دارد که متاسفانه اجرا نمی‌شود.
بیادی ادامه داد: چرا که وقتی تخلفی در ساخت و ساز رخ می‌دهد و شهرداری از آن جلوگیری نمی‌کند، موضوع به کمیسیون ماده 100 ارجاع می‌شود و این به آن معناست که شهرداری وظیفه خود را انجام نداده است.
این عضوشورای شهر تهران با بیان اینکه اغلب تخلفات ساخت و ساز با پرداخت جریمه از سوی مالک حل مي‌شود، اضافه کرد: چند سال قبل با کمک یک قاضی متنی را نوشتیم که بر اساس آن بر اجرای آرای قطعی کمیسیون ماده 100 تاکید شد و هرگونه توافق بعد از صدور رای توسط شهرداری‌های مناطق جرم و قابل تعقیب کیفری شناخته شد.
او با اشاره به عدم اجرای بسیاری از آرای کمیسیون ماده 100 اظهار کرد: در شورای سوم گزارشی از 100 رای خاص کمیسیون ماده 100 که مربوط به تخلفات بیش از 200 میلیون تومان بود، ارائه کردم که 98 مورد آن اجرا نشده بود. اما شورای شهر در برابر این موضوع چه کرد؟ما فقط مردم را تنبیه می‌کنیم و حاضر نیستیم خودمان را هم تنبیه کنیم. این تخلفات یک طرفه نیست و همه کوتاهی می‌کنیم.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت