تلفن سایت

خرید وام مسکن فقط در فرابورس

تاریخ ۳ دی ۱۳۹۱

خرید وام مسکن فقط در فرابورس

مدیرعامل شرکت فرابورس با اشاره به اینکه اخیرا مشاهده شده است برخی بنگاه های مسکن از ناآگاهی مردم درخصوص نحوه خرید اوراق امتیـاز تسهیلات مسکن سوء استفاده می کنند، به شهروندان توصیه کرد برای خرید امتیاز تسهیلات مسکن فقط به شرکت های کارگزاری مراجعه کنند.

امیر هامونی با بیان اینکه این اوراق به صورت ماهانه منتشر می شود، گفت: هر ماه اوراق جدیدی به بازار افزوده می شود که با آنها می توان وام مسکن دریافت کرد. وی افزود: فرابورس بارها از راه های مختلف و تبلیغات متنوع به مردم تاکید کرده است برای خرید این اوراق، به هیچ وجه به بنگاه ها مراجعه نکرده و به شرکت های کارگزاری مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا سوء استفاده بنگاه ها از این اوراق بیشتر شده ، گفت: فردی که متقاضی دریافت اوراق تسهیلات مسکن است با مراجعه به کارگزاری و دریافت کد معاملاتی می تواند با مبلغ کارمزد بسیار پایینی (حدود 12 تا 18 هزار تومان) کل اوراق را خریداری و از بانک مسکن تسهیلات بگیرد.

مدیر عامل فرابورس افزود: از ابتدای انتشار این اوراق تا پایان نیمه اول سال جاری 150 هزار نفر از طریق خرید این اوراق خانه دار شده اند. وی همچنین از سفته بازی حدود 8 تا 9 درصدی این اوراق خبر داد و گفت: کل اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس 322 هزار برگه 500 هزار تومانی است که حدود 1500میلیارد تومان ارزش دارد.

هامونی با اشاره به اینکه تعداد اوراق معامله شده تا امروز 273هزار برگه است، اظهار داشت: حجم اوراق معامله شده رقم قابل توجهی است و نشان می دهد گردش معاملات این اوراق بسیار خوب است. این مقام مسئول در فرابورس تعداد اوراق سپرده نشده را 17هزار برگه اعلام کرد و افزود: تعداد اوراقی که استفاده و منجر به دریافت وام شده ، بیش از 166هزار برگه است.

مدیرعامل فرابورس خاطرنشان کرد: حدود 100هزار برگه هم باقی مانده که ماه به ماه به تعداد آن اضافه می شود. این اوراق دو سال اعتبار دارد به طوریکه پس از آن، باطل خواهند شد. هامونی درباره فواید این اوراق گفت: با انتشار این اوراق مردم با هزینه کمتری نسبت به گذشته در یک بازار رسمی این برگه ها را دریافت می کنند تا قبل از این، یک برگه 500 هزارتومانی تا بیش از 100هزار تومان معامله می شد اما امروز یک برگه 500هزار تومانی در بازار فرابورس حدود 55تا 56 هزار تومان خریداری می شود.

به گفته وی، هزینه مبادله نیز در گذشته به ازای هر وام 400 تا 500 هزار تومان بود اما در حال حاضر کارمزد این مبادله 12تا 18 هزار تومان است. در نتیجه این بازار فرصتی را برای مردم ایجاد کرده که با کمترین هزینه وام تسهیلات مسکن را دریافت کنند. هامونی درباره زمان دریافت این اوراق گفت: در فرایند فرابورس این معامله 3 روز زمان می برد. در ابتدا مشتری به کارگزار مراجعه کرده و در خواست خرید می دهد که همان روز انجام شده و سه روز بعد اوراق به دست مشتری می رسد.

وی ادامه داد: در صورتی که متقاضی کد سهام داری نداشته باشد در قدم اول باید با مراجعه به کارگزاری درخواست صدور کد بدهد که یکی دو روز هم برای این موضوع زمان می برد. در مجموع حدود پنج روز در سیستم فرابورس زمان لازم است تا یک فرد اوراق تسهیلات مسکن را دریافت کند. اما اینکه پس از آن چقدر زمان می خواهد تا فرد با ارائه اوراق به بانک مسکن تسهیلات دریافت کند مربوط به بانک است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت