تلفن سایت

درج مشخصات فنی ملك در سند محضری از سال آينده

تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۱


درج مشخصات فنی ملك در سند محضری از سال آينده

در صورت تداوم تعليق شناسنامه‌فني در تهران، اسناد ملكي در پايتخت ناقص صادر مي‌شود
 سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با درخواست ماه گذشته سازمان نظام مهندسي ساختمان مبني بر درج محتواي شناسنامه‌فني در متن سند رسمي املاك موافقت كرد غافل از اينكه در پايتخت به خاطر تعليق شناسنامه‌فني، در صورت تغيير در متن سند ملكي، اين اسناد به صورت ناقص براي آپارتمان‌ها صادر خواهد شد!

 براساس آنچه سازمان نظام مهندسي ساختمان از سازمان ثبت اسناد خواسته، قرار است از ابتداي سال آينده در سند تك‌برگ واحدهاي مسكوني، مشخصات فني ساختمان نيز در قالب شماره سريال شناسنامه‌ فني ثبت شود.
اين در حالي است كه سازمان نظام مهندسي هنوز نتوانسته شهرداري‌تهران را متقاعد كند براي ساختمان‌هاي پايتخت شناسنامه‌فني صادر شود. به اين ترتيب در شرایطی که صدور شناسنامه فنی ساختمان در پایتخت هنوز با اما و اگر همراه است، موافقت اخیر سازمان ثبت با درخواست تعیین مکان درج شماره سریال این شناسنامه در اسناد مالکیت، باعث صدور ناقص این اسناد در تهران از سال آينده می‌شود. با این وجود رییس سازمان نظام مهندسی تهران که از سال گذشته تاکنون چندبار وعده از سرگيري صدور شناسنامه فنی ساختمان را در پایتخت مطرح کرده است ديروز با بیان اینکه هم اکنون شهرداری در حال تهيه لیست اسامی سازندگان واجد شرایط در سیستم کاری خود است  گفت: به محض تکمیل روند ثبت سازندگان مورد تایید سازمان نظام مهندسی در سامانه شهرداری، صدور شناسنامه فنی ساختمان برای املاک نوساز بالای 3 هزار متر مربع نيز آغاز می‌شود. سعید غفرانی افزود: به این ترتیب و با توجه به اینکه درج سریال شناسنامه فنی از سال 92 در اسناد مالکیت آغاز می‌شود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، می‌توان امیدوار بود که از ابتدای طرح، ساختمان‌های نوساز پایتخت نیز در اسناد مالکیت خود دارای شماره سریال شناسنامه فنی شوند.



 


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت