تلفن سایت

هشتگرد یا پرند؟

تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۱

رفاه‌سكونتي مسكن‌مهر در كدام طرف تهران بيشتر است؟
هشتگرد از پرند سبقت گرفت

تهران تا هشتگرد با «مترو» از نيمه‌ سال آينده
 با تامين به موقع امكانات رفاهي‌سكونتي در مناطق مسكن‌مهر شهر جديد هشتگرد، رتبه اين شهر در مقايسه با شهر جديد پرند، ارتقا پيدا كرد.

در هشتگرد به موازات افتتاح‌هاي مسكن‌مهر، خدمات روبنايي مورد نياز زندگي شهري نيز براي اين آپارتمان‌ها برقرار شده، اما در پرند به خاطر آنچه ساكنان مسكن‌مهر برهوت خدمات عنوان مي‌كنند، زندگي در محله‌هاي مسكن‌مهر با چالش روبه‌رو شده است. تيراژ ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر در شهر جديد هشتگرد نصف پرند است اما برنامه‌ريزي در اين شهر غربي –مجاور كرج- باعث شده مراكز تجاري محله‌اي و محيط‌هاي آموزشي در كنار آپارتمان‌هاي مسكن‌مهر همزمان با افتتاح واحدها، فعال شود طوري كه هم‌اكنون در هشتگرد امكان تشخيص مسكن‌مهر از ساير ساختمان‌هاي مسكوني، كار فوق‌العاده مشكلي است اما در پرند شهر عملا به دو تكه مسكن‌مهر و مسكن‌شهري تبديل شده است. هشتگرد هم‌اكنون نه تنها از بابت خدمات سكونتي كه بخاطر دو ويژگي ديگر نيز از پرند سبقت گرفته است.
در بازديد پنج‌شنبه وزير راه‌وشهرسازي از شهر جديد هشتگرد، علي نيكزاد ضمن اظهار رضايت از پيشرفت عمليات احداث مترو، از برنامه جديد هشتگرد براي احداث مسكن‌مهر ويلايي نيز استقبال كرد و بر تسريع ساخت 5 هزار دستگاه خانه ويلايي تاكيد كرد.
احمد غلامي مدير عامل شهر جديد هشتگرد درباره جزئيات مترو  گفت: عمليات رفع معارضين در طول 25 كيلومتر مسير احداث مترو هشتگرد به عنوان يكي از بزرگترين پروژه عمراني معارض‌دار كه وجب به وجب مسير داراي معارض ملكي بوده، بيش از 90 درصد پيشرفت داشته است و به زودي عمليات ريل‌گذاري نيز شروع خواهد شد.
وي افزود: تاكنون بيش از 52 ميليارد تومان براي خريد املاك معارض در مسير هزينه شده و 50 ميليارد تومان ديگر نيز بايد پرداخت شود. همچنين هزينه احداث مترو نيز حدود 250 ميليارد تومان برآورد مي‌شود.مديرعامل هشتگرد تاكيد كرد: در مسير احداث مترو فقط حدود يك كيلومتر كه در خود هشتگرد واقع شده، بدون معارض بود و در حالي كه مطالعه دولت‌هاي گذشته براي شناسايي مسير احداث مترو، مسير كنوني را بخاطر قرار داشتن در حريم اتوبان كرج، برگزيده بود با شروع عمليات مشخص شد اتوبان اصلا حريم نداشت طوري كه اكنون به واسطه رفع معارضين مترو هشتگرد، اتوبان كرج قزوين كاملا داراي حريم شده است!
غلامي در ادامه گفت: 45 هزار واحدمسكوني مهر در هشتگرد در دست احداث است كه تاكنون 7 هزار واحد از آنها تحويل شده و 3 هزار واحد نيز در نوبت واگذاري قرار دارد. وي همچنين طرح احداث 5 هزار مسكن‌مهر ويلايي را با استقبال و پيش‌خريد نزديك به يك هزار نفر از متقاضيان در شروع كار عنوان كرد و گفت: اين خانه‌ها براي اولين‌بار با رعايت «بيمه‌كيفيت» ساخته مي‌شود.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت