تلفن سایت

تغییرات مدیریتی مسکن مهر ادامه دارد

تاریخ ۱ آذر ۱۳۹۱

تغییرات مدیریتی مسکن مهر ادامه دارد

  ديروز مراسم توديع و معارفه مديرعامل شهر جديد پرند برگزار شد و با نظر وزير راه‌وشهرسازي مدير شهري كه ميوه‌هاي اصلي مسكن‌مهر بايد از آنجا چيده شود، تغيير كرد.
به‌رغم افتتاح‌هاي 1000واحد 1000‌واحد مسكن‌مهر در استان‌هاي ريز و درشت كشور، همه مي‌دانند: موفقيت «مسكن‌مهر» به عنوان يك پروژه‌ اقتصادي بسيار مهم براي دولت، به تحويل واحدهاي در حال ساخت در شهر جديد پرند، گره خورده است.

 

اين دومين تعويض در تركيب مديران حوزه تهران وزارت راه‌وشهرسازي ظرف كمتر از يك‌ماه است.
هنوز درباره علت انتصاب ریيس جديد براي شهر جديد پرند آن هم در ماه‌هاي پاياني عمر دولت، اظهارنظر رسمي مطرح نشده، اما مي‌توان حدس زد چرا در چنين روزهايي، چنين تغييري در دستور كار قرار گرفته است.
نيكزاد چند هفته بعد از آنكه وارد وزارت مسكن شد – سال88- دست روي پرند گذاشت و با انتخاب مدير جديد براي اين شهر، بيشترين بارگذاري مسكن‌مهر در كل كشور را به پرند اختصاص داد. در آن سال كل ظرفيت مسكن‌مهر يك ميليون واحد تعريف شده بود كه 10 درصد آن فقط براي پرند يعني شهري از توابع استان تهران در نظر گرفته شد.
در پرند 97 هزار واحد مسكوني‌مهر ساخته شده يا در حال ساخت است و تا الان حدود 20 هزار واحد تحويل متقاضيان شده كه البته گفته مي‌شود 10 تا 20 هزار واحد ديگر هم به محض تكميل خدمات زيربنايي براي آنها، تحويل خواهد شد.
اهميت «پرند و آمار افتتاح مسكن‌مهر در آن» براي علي نيكزاد اگر از ساير استان‌هاي كشور بيشتر نباشد، كمتر نيست.
اكنون در ماه‌هاي پاياني فعاليت دولت، وزارت راه‌وشهرسازي مصمم است تكليف افتتاح‌هاي پرند را يكسره كند و به وعده‌ها و قول‌هايي كه به مردم و دولت درباره آپارتمان‌هاي در حال احداث داده است پيش از آنكه دولت عوض شود، عمل كند.بازديدهاي هفتگي نيكزاد از مراحل ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر در پرند از يك‌سو و اضافه‌شدن مترو پرند به ليست طرح‌هاي مهر ماندگار –طرح‌هايي كه دولت براي افتتاح آنها در بهار سال آينده حساب ويژه باز كرده و منابع مالي جداگانه براي تكميل آنها درنظر گرفته است- از سوي ديگر نشان مي‌دهد: پرند به طور قطع جزو يكي از پروژه‌هايي است كه بهار سال آينده دولت قصد دارد آن را به عنوان كارنامه كاري مثبت خود، مطرح كند و از آن بهره ببرد.
همچنين شروع مطالعات توسط يكي از دفاتر زيرمجموعه رياست‌جمهوري درباره انتقال پايتخت اداري به پرند حكايت از آن دارد كه اين شهر چسبيده به جنوب‌غربي تهران به زودي رتبه‌اي در قد و قواره پايتخت پيدا مي‌كند.
گذشته از اين، هم‌اكنون 100 هزار خانوار از 2 ميليون خانوار ساكن شهر تهران، واحدهاي مسكوني‌مهر پرند را پيش‌خريد كرده‌اند و اين جمعيت نيم‌ميليون‌ نفري به‌زودي در پرند ساكن خواهند شد به شرط آنكه، ريخت و قيافه پرند و زيرساخت‌هاي شهري آن بتواند با آنچه در تهران وجود دارد، رقابت كند.
با نزديك‌شدن به پايان دولت، كمتر مديري از گروه مديران ارشد دولت، دست به تغيير مديران تابعه‌ خود مي‌زند، اما در وزارت راه‌وشهرسازي از آنجا كه پروژه ملي مسكن‌مهر هنوز تمام نشده و در عين حال ميوه‌هاي آن هم براي وزير و هم براي شخص ریيس‌جمهور فوق‌العاده اهميت دارد، تغيير و تعويض مديران اين حوزه چندان عجيب نيست.
هم‌اكنون خواسته مشترك دولت و ساكنان پرند از مديرعامل جديد، تامين كامل سرانه‌هاي خدماتي، شهري و فضاي‌سبز به موازات ساخت‌وسازهاي مسكوني در اين شهر است.
هر چند انتظار مسوولان از مدير جديد تمركز بر تكميل مسكن‌مهر و ارتقاي آمار افتتاح‌ها است، اما آنچه در سال آينده به عنوان نقطه قوت يا ضعف پرند بروز خواهد كرد به فضاهاي خدماتي-‌رفاهي پرند مربوط مي‌شود كه اگر ايجاد شده باشد مي‌تواند در جذب جمعيت از تهران تاثير بسزايي داشته باشد.
روز گذشته حبيب‌اله چاغروندي به عنوان مدير عامل جديد شهر جديد پرند توسط معاون وزير راه‌وشهرسازي معارفه شد و سعيد صابوني در اين مراسم توديع شد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت