تلفن سایت

افزایش قیمت کلنگی ها در گذر های ۶ متری

تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۱

افزایش قیمت کلنگی ها در گذر های 6 متری

  اجرای طرح تفصیلی جدید تهران در ابتدای امسال باعث شد تا قیمت‌های پیشنهادی فروش در بازار مسکن با نوسان رو به رو شود و در عین حال اولین جرقه‌های صعود منحنی قیمت از بازار خرید و فروش املاک کلنگی شروع شد.
اما در حال حاضر عده‌ای از بنگاهداران مسکن، طرح تفصیلی جدید را به عنوان «نمک بر زخم» که منظور از زخم بازار مسکن است، توصیف می‌کنند.

 

 

برخی از مشاوران املاک فعال در مناطق مختلف تهران بر این باورند که حدود چند هفته گذشته تغییر یکی از مفاد طرح تفصیلی جدید باعث شد تا بار دیگر نرخ‌ها در بازار مسکن دچار افزایش شوند.
طبق گفته این دسته از فعالان بازار مسکن کلنگی‌هایی که در فرعی‌هایی با گذر 6 متر طولی واقع شده بودند برای نوسازی از مجوز ساخت آپارتمان 3 طبقه برخوردار بودند، اما اکنون این قانون تغییر کرده و به تازگی مشخص شده است آن دسته از املاک کلنگی که در فرعی‌هایی با گذر 6 متر قرار گرفته‌اند از مجوز ساخت آپارتمان 4 طبقه بهره‌مند می‌شوند.
با این تفاسیر مالکان املاک کلنگی که متوجه افزایش سود سازنده‌ها در ازای اضافه شدن یک طبقه، شده‌اند قیمت‌های پیشنهادی فروش خود را افزایش داده‌اند.
یکی از مشاوران املاک وضعیت فعلی بازار مسکن را با رکود توصیف کرد و  گفت: این روزها نه تنها فروشنده‌ها، بلکه سازنده‌ها هم قصد فروش واحدهای خود را ندارند.
وی در ادامه افزود: مصرف‌کننده‌ها تصمیم دارند در ازای فروش واحد خود، واحدی بزرگ‌تر یا واحدی مشابه با متراژ واحد قبلی، اما با امکانات بيشتري را خریداری کنند، اما اکثر آنها با در نظر گرفتن شرایط کنونی بازار به این نتیجه رسیده‌اند که با فروش واحدشان متضرر خواهند شد زیرا ممکن است مجبور شوند واحدی بی‌کیفیت‌تر را خریداری کنند.
ارشادی همچنین تاکید کرد: همانطور که اشاره شد فقط مصرف‌کننده‌ها نیستند که تصمیم به فروش ندارند؛ چراکه اغلب سازنده‌ها هم به دلیل افزایش قیمت املاک کلنگی از عرضه واحدهای آماده تحویل خودداری می‌کنند.
این بنگاهدار مسکن تصریح کرد: طرح تفصیلی جدید کمتر از یک ماه گذشته با در نظر گرفتن امتیازی که سازنده‌ها را تشویق به ساخت‌وساز کرده بود، باعث شد تا املاک کلنگی با رشد قیمت مواجه شوند زیرا صاحبان املاک کلنگی با بالا بردن نرخ‌های پیشنهادی فروش سعی دارند در برخورداری از سود بیشتر با سازنده‌ها سهیم باشند!
وی، علاوه بر شرح رکود بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی از رکود در بازار اجاره خبر داد و اظهار کرد: اگرچه اجاره‌بها در بازار اجاره با کاهش مواجه بوده است، اما هنوز مستاجران به دنبال ارزان‌ترین‌ها هستند، البته ارزان‌ترین‌هایی که از حداقل امکانات همچون پارکینگ و انباری برخوردار باشد.
ارشادی خاطرنشان کرد: رهن واحدی که تابستان 30 میلیون تومان اعلام شده بود، حال با کاهش 5 میلیون تومانی با رهن 25 میلیون تومان به بازار عرضه شده است.


نرخ‌های پیشنهادی در هر محله ممکن است به ضعیف‌ترین یا با کیفیت‌ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.



نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت