تلفن سایت

خواستار تثبیت قیمت مسکن هستیم

تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۹۱

خواستار تثبیت قیمت مسکن هستیم

 رئیس اتحادیه املاک با اعلام اینکه خواستار تثبیت قیمت مسکن هستیم، گفت: هم اکنون بیش از 80 درصد مصالح ساختمانی تولید داخل است اما جو روانی ارز اثر نامطلوبی داشته و قیمت‌ها را متغیر کرده است.

خبرگزاری فارس: 80درصد مصالح ساختمانی تولید داخل است/ خواستار تثبیت قیمت مسکن هستیم

مصطفی قلی خسروی با اشاره به افزایش قیمت مسکن اظهار داشت: هم اکنون بیش از 80 درصد مصالح ساختمانی تولید داخل است اما جو روانی ارز اثر نامطلوبی داشته و قیمت‌ها را متغیر کرده است.

وی افزود: این مسئله موجب شده بازار مسکن دچار رکود انتظاری شود یعنی فرد برای فروش مراجعه می‌کند اما وقتی قیمت مشخص می‌شود انجام معامله را به آینده موکول می‌کند و زمانی که اطلاعات خود را از قیمت بازار به دست آورد دوباره برای قیمت جدید مراجعه می‌کند.

رئیس اتحادیه مسکن گفت: ما به عنوان اتحادیه مسکن خواهان ثبات قیمت مسکن هستیم زیرا در صورت تحقق این مسئله رونق کار ما بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه مسئولان برای کنترل قیمت مسکن گفت:به دلیل نوسانات نرخ ارز قیمت مسکن افزایش یافته که امیدواریم با اقداماتی که در حال اجرا است قیمت ارز به ثبات برسد.

خسروی در پاسخ به این سوال که در صورت ثبات قیمت ارز در نرخ 2500 تومانی مرکز مبادلات ارزی هزینه تولید مسکن مهر برای متقاضیان به چه سطحی خواهد رسید؟ گفت:  بخشی از تولید مسکن مهر توسط دولت انجام می‌شود که قیمت آن افزایش نخواهد یافت و بخشی هم توسط انبوه‌سازان در حال انجام است که آنها خواهان افزایش قیمت هستند.

وی ادامه داد: چند روز پیش با آقای صومعلو معاون وزیر راه و شهرسازی در این رابطه صحبت کردم که وی گفت، قیمت مسکن مهر فعلا تغییری نداشته و قصد افزایش قیمت وجود ندارد.

خسروی افزود: انبوه‌سازان معترضند و می‌گویند نمی‌توانیم با قرارداد قبلی مسکن مهر را بسازیم؛ هم اکنون دولت و انبوه‌سازان در حال مذاکره هستند تا روی قیمت متعادل به توافق برسند.

وی تأکید کرد: افزایش قیمت مسکن با توجه به سایر شرایط اقتصادی اجتناب‌ناپذیر بوده اما بخشی از افزایش قیمت طبیعی و بخش دیگر غیرطبیعی است که باید برای کنترل آن اقدام شود.

خسروی گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تولید مصالح ساختمانی در داخل صورت می‌گیرد هزینه تولید مسکن چندان افزایش نیافته است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت