تلفن سایت

بازار آپارتمان‌های نوساز در منطقه ۴ تهران

تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

دنیای اقتصاد : بازار مسکن منطقه ۴ تهران یک بازار با دامنه قیمت وسیع است که بهای یک آپارتمان نوساز در محله‌های مختلف آن از چند ده میلیون تا بیش از یک میلیارد تومان متغیر است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، منطقه ۴ تهران بیش از یک سال است که به‌عنوان دومین منطقه پرمعامله تهران در رده‌بندی مناطق بر حسب حجم معاملات مسکن قرار گرفته و یکی از مناطق مصرفی تهران به شمار می‌رود که تقاضای آپارتمان‌های کوچک، میان و بزرگ‌متراژ را همزمان پاسخ می‌دهد و افراد با بودجه‌های متفاوت از طبقات پایین درآمدی تا طبقات متوسط و در برخی محله‌ها طبقات پردرآمد، می‌توانند گزینه مناسب خود را در این منطقه بیابند.

از آنجا که این منطقه نیز در حدود دو ماه اخیر دستخوش تحولات قیمتی ناشی از رفتار مخرب فروشندگان مبنی بر قیمت‌گذاری حبابی بود، رشد معاملات این منطقه در ماه پرمعامله دی اندک و در حد ۴ درصد بوده است. هر چند این منطقه به دلیل سطح مناسب‌تر قیمت وضعیت مناسب‌تری به لحاظ میزان ریزش معاملات نسبت به منطقه ۵ دارد و حداقل در تلاطم اخیر بازار دچار رشد منفی حجم معاملات نشده است، اما در عین حال با توجه به رشد نقطه‌ای ۱۸ درصدی قیمت میانگین هر مترمربع آپارتمان در منطقه ۴ طی ماه گذشته، نگرانی نسبت به آینده بازار این منطقه میان متقاضیان خرید مسکن تشدید شده است.

بررسی قیمت قطعی معاملات آپارتمان نوساز در منطقه ۴ از ابتدای بهمن تا کنون نشان می‌دهد واحدهای نوساز که قیمت نهایی آنها تعیین‌کننده قیمت آپارتمان در هر منطقه است با رشد قیمتی محسوسی نسبت به معاملات دی ماه روبه‌رو نبوده‌اند و بازار به سمت ثبات قیمت به پیش می‌رود. ارزان‌ترین آپارتمان نوساز (تا ۵ سال ساخت) فروخته شده در نیمه اول دی ماه، واحد ۴۵ مترمربعی ۳ ساله واقع در شمیران‌نو، خیابان هژبری است که مترمربعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شده است. در مقابل گران‌ترین آپارتمان نوساز منطقه ۴ واقع در محدوده هروی، خیابان وفامنش واقع شده که ۷۵ مترمربع مساحت دارد و با توجه به همجواری با محله پرجاذبه پاسداران، مترمربعی ۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان به فروش رفته است. در میانه این سقف و کف قیمتی، آپارتمان‌های بسیاری برای معامله وجود دارد که به تناسب نیاز و بودجه تقاضا قابل معامله است؛ اما کارشناسان معتقدند استمرار رونق معاملات این منطقه بی‌تردید در گرو خودداری از طمع افزایش قیمت خارج از کشش بازار توسط سمت عرضه است.

07-03

منبع: دنیای اقتصاد


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت