تلفن سایت

شاخص‌های انتخاب هیات رییسه نظام مهندسی تهران

تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۱

شاخص‌های انتخاب هیات رییسه نظام مهندسی تهران

با تصویب اعتبارنامه‌های منتخبین جدید هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، رایزنی‌ها برای انتخاب هیات رییسه این سازمان قوت گرفته است. هیات رییسه سازمان مرکب از 4 نفر و شامل رییس، نایب رییس اول، نایب رییس دوم و دبیر است که به مدت یکسال توسط هیات مدیره انتخاب می‌شوند.

 

هیات رییسه سازمان، اجرا کننده مصوبات هیات مدیره بوده و به تعبیری بازوی اجرایی آن به شمار می‌رود، بنابراین ترکیب و چیدمان اعضای آن، نقش بسزایی در کارآیی و اثربخشی عملکرد سازمان ایفا خواهد كرد. در اين باره، عضو هیات‌مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات هیات رییسه این سازمان تاکید کرد: دقت اعضای هیات مدیره سازمان در چیدمان هیات رییسه جدید و انتخاب و تعیین ترکیب آن بر مبنای شاخص‌های کارشناسی شده و مدیریتی، رابطه مستقیمی با اجرای دقیق و به موقع مصوبات هیات مدیره و پیگیری مطالبات صنفی اعضای سازمان نظام مهندسی خواهد داشت.
مهندس حجت‌الله عزیزی در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس، پارامترهایی نظیر داشتن وقت کافی و اولويت دادن اين مسووليت به هر مسووليت ديگر، تسلط بر قوانین و مقررات جاری سازمان نظام مهندسی، شجاعت و قاطعیت، داشتن روحیه پیگیری و مطالبه‌گری، داشتن سوابق مدیریتی مثبت و موثر در حوزه مهندسی ساختمان، دارابودن روحیه انعطاف‌پذیری در جهت تعامل با نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط، پاسخگو بودن به اعضا، داشتن صداقت، شفافيت و تحرک لازم برای ایجاد پویایی در مجموعه سازمان از جمله مواردی است که انتظار می‌رود اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در انتخاب هیات رییسه جدید مد نظر قرار دهند.
عزیزی خاطرنشان كرد: از جمله مهم‌ترین صفات مثبت اعضای هیات رییسه سازمان نظام مهندسی فقدان روحیه لابی‌گری با ارگان‌ها و سازمان‌های مسوول است که اعضای هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی باید مورد توجه قرار دهند. وی در عین حال با اشاره به نتایج انتخابات اخیر و تغییر 80 درصدی ترکیب هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت: مهندسان به دنبال تغییر و تحول در این سازمان هستند، بنابراین تغییر در ترکیب اعضای هیات رییسه نیز اجتناب ناپذیر بوده و جزئي از تغيير است. با این حال با توجه به مجموعه‌ای از فعالیت‌های شروع شده و ناتمام نظیر طرح ارجاع کار، ماده٣٣ و شناسنامه فني ساختمان، می‌توان از تجربه افراد هیات رییسه سابق در ترکیب هیات رییسه جدید بهره برد. عضو هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: نبايد به جای درنظر گرفتن شایسته سالاری و مصالح عموم مهندسین، منافع و مصالح شخصی را اولويت قرار داد که این امر در نهایت پیامدهای ناخوشایند ‌شماری در بهبود عملکرد و بهره‌وری سازمان نظام مهندسی را به دنبال خواهد داشت.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت