تلفن سایت

پیش‌بینی ۶۳ هزار سهمیه تردد در طرح ترافیک جدید

تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۶

قائم مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تشریح برخی از جزئیات طرح ترافیک جدید، به شهروندان اطمینان داد که این طرح هیچ محدودیتی فراتر از نسخه قدیمی طرح ترافیک نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار افندی‌زاده در تشریح جزئیات طرح ترافیک جدید شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک شهر تهران از سال ١٣٥٨ و با هدف کاهش، کنترل ترافیک و نیز جلوگیری از آلودگی هوا در هسته مرکزی پایتخت به اجرا در آمده که بر اساس آن تعدادی سهمیه سالانه برای ورود به این محدوده در اختیار افراد و سهمیه‌بگیران قرار می‌گرفت. وی با بیان اینکه قابل دسترس بودن محدوده طرح ترافیک برای اقشار جامعه و اجرای عدالت اجتماعی برای ورود به هسته مرکزی شهر از جمله اهداف بازنگری طرح ٣٨ ساله ترافیک تهران بوده است، تصریح کرد: با طرح ترافیک جدید پیشنهادی شهرداری تهران، شهروندان می‌توانند ورود و خروج خود را در محدوده طرح ترافیک مدیریت و هزینه آن را پرداخت کنند.

افندی‌زاده در بیان تفاوت‌های طرح ترافیک جدید و قدیم اظهار کرد: طرح جدید به منظور دسترسی آسان‌تر تمامی اقشار جامعه به محدوده طرح ترافیک طراحی شده که بنابراین طرح ضریب‌هایی برای ورود به محدوده طرح ترافیک در ساعات مختلف ترافیکی تعیین شده است. به گفته وی ٦٠ درصد تردد محدوده طرح ترافیک سفرهای کاری و آموزشی تشکیل می‌دهد و ٤٠ درصد نیز سفرهای متفرقه اعم از درمان، تجاری و... بوده که به‌طور حتم می‌توان با همکاری شهروندان و مدیریت سفرهایشان، ترافیک این محدوده را کنترل و کاهش داد.

وی با بیان اینکه مطابق مصوبه شورای ترافیک تهران سقف تردد ١٠٣ هزار خودرو در محدوده مرکزی شهر تعیین شده است، اعلام کرد: برابر این مصوبه ٦٣ هزار طرح سهمیه‌بگیران شامل نهادها و دستگاه‌های دولتی، جانبازان، معلولان، خانواده شهدا، پزشکان، بیماران خاص و خبرنگاران پیش‌بینی شده که مجوز سالانه دریافت خواهند کرد، در عین حال با حذف سهمیه سالانه افراد حقیقی و حقوقی در طرح جدید، بالغ بر ٤٠ هزار طرح نیز به‌صورت روزانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. این در حالی است که پیش از این ٢٣ هزار فقره طرح ترافیک به‌صورت روزانه یا هفتگی در اختیار شهروندان قرار می‌گرفت.

افندی‌زاده به شیوه پرداخت تعرفه طرح ترافیک جدید اشاره کرد و گفت: شهروندان از طریق اپلیکیشن و شارژ کارت‌های هوشمند مانند کارت بلیت‌های مترو، هزینه ورود به محدوده خود را پرداخت خواهند کرد. قائم مقام معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های اجرای طرح جدید ترافیک پایتخت، در هسته مرکزی شهر فراهم است، گفت: اکنون در ثبت تخلفات ورود به محدوده از طریق دوربین‌ها، مشکلی وجود ندارد و تنها تعداد اندکی از معبرهای خروجی نیازمند تجهیز به دوربین ثبت تخلف هستند که تا پایان سال جاری و قبل از اجرای طرح جدید، این مهم نیز محقق خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت