تلفن سایت

کانون فایل‌های قرمز در بازار مسکن

تاریخ ۱۸ دی ۱۳۹۶

دنیای اقتصاد : کانون فایل‌های قرمز رنگ بازار مسکن که قیمت پیشنهادی آنها از قیمت مورد انتظار بر اساس آخرین معاملات هر منطقه بیشتر است، ارتباطی با موقعیت مکانی املاک ندارد بلکه بر اساس «سن بنا» مشخص شده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، بررسی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد بخشی از بازار مسکن در حال حاضر میزبان بیشترین فایل‌های گران‌قیمت است. این فایل‌های گران‌قیمت در بازار کنونی مشتمل بر دو گروه هستند؛ یک گروه شامل آپارتمان‌هایی است که در مناطق لوکس و موقعیت‌های مکانی ممتاز شهر تهران قرار دارند. در میان این آپارتمان‌ها، فایل‌هایی که با قیمت بیشتر از سقف قیمت آخرین معاملات ثبت شده در همان منطقه عرضه شده‌اند، عمدتا آپارتمان‌هایی هستند که واجد امکانات متمایز و ویژه هستند. از این نوع فایل‌های گران‌قیمت می‌توان به آپارتمان ۲۶۴ مترمربعی کلیدنخورده واقع در الهیه، خیابان استانبول اشاره کرد که در یک ساختمان ۹ طبقه سه واحدی قرار گرفته است و علاوه بر امکانات متعارف، از دو پارکینگ، سالن اجتماعات، انباری بسیار بزرگ و تراس سبز برخوردار است. در نتیجه برخورداری از این امکانات که نسبت به عرف امکانات آپارتمان‌ها قدری متفاوت است، مالک قیمت پیشنهادی را ۵ درصد گران‌تر از قیمت معاملات ثبت شده در آذر ماه اعلام کرده است. در نتیجه در حالی که میانگین قیمت آپارتمان در الهیه در حال حاضر مترمربعی ۱۲ تا حداکثر ۱۷ میلیون تومان است، این ملک به بهای ۱۸میلیون تومان به ازای هر مترمربع قیمت‌گذاری شده است. گروه دوم فایل‌های گران‌قیمت که تعداد آنها در بنگاه‌های املاک و موتورهای جست‌وجو به مراتب از گروه اول بیشتر است و با رنگ قرمز در برخی از موتورهای جست‌وجو از سایر فایل‌ها متمایز شده‌اند، آپارتمان‌های مصرفی عمدتا نوساز تا سن بنای ۳ سال هستند. بسیاری از این فایل‌های قرمز رنگ در مناطق ۴ و۵ قرار دارند و سهم منطقه ۵ نیز در میان آنها بیشتر است. مشاوران املاک اعتقاد دارند از آنجا که ساخت‌وساز در منطقه ۵ نسبت به سایر مناطق مصرفی بیشتر است، پدیده قیمت‌گذاری بالاتر از سقف قیمت آخرین معاملات مسکن در این منطقه بیشتر به چشم می‌آید.

در جدول زیر صرفا فایل‌های قرمز رنگ بازار مسکن که قیمت پیشنهادی آنها از قیمت مورد انتظار بر اساس آخرین معاملات بیشتر بوده، گردآوری شده است.

07-02

منبع: دنیای اقتصاد


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت