تلفن سایت

نرخ پیشنهادی قیمت املاک معاوضه ای بالاتر از نرخ واقعی

تاریخ ۹ آبان ۱۳۹۱

 

اگرچه بسیاری از بنگاهداران فعال در سطح تهران اظهار می‌کنند که در حال حاضر قیمت‌ها در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی بالا است و به همین خاطر اغلب متقاضیان موفق به خرید واحد مورد نظرشان نمی‌شوند اما این بخش از بازار مسکن در مقایسه با «بازار معاوضه املاک» از رونق بهتری برخوردار است.

 

عده‌ای از دلالان در بازار مسکن معتقدند که اکثر متقاضیان راغب هستند واحد دلخواه شان را خریداری کنند تا اینکه واحد خود را با واحد دیگری معاوضه کنند مگر اینکه این دسته از متقاضیان از سر اجبار تن به چنین انتخابی دهند. یکی از مشاوران املاک در بازار معاوضه واحدهای مسکونی در شرق تهران درباره وضعیت فعلی بازار معاوضه  گفت: از دلایل اصلی عدم استقبال از بازار معاوضه املاک مسکونی، سلیقه و اختلاف نظر طرفین معامله است. وی در ادامه افزود: در بیشتر مواقع یک یا هر نفر طرف معامله، ظاهر و نقشه ساخت واحد معاوضه‌ای را نمی‌پسندند یا اینکه بر سر قیمت‌های پیشنهادی که به عنوان ارزش واحدشان تعیین کرده اند اختلاف نظر دارند، زیرا ممکن است آنها مجبور شوند علاوه بر واحدشان، مبلغی را هم پرداخت کنند.
پناهی درباره ارزشی که هر یک از مالکان برای واحدشان در نظر می‌گیرند، تصریح کرد: معمولا بیش از 80 درصد از مالکان در بازار معاوضه قیمت واحدشان را بیش از ارزش واقعی اعلام می‌کنند. از طرف دیگر یکی از بنگاهداران در غرب تهران خاطرنشان کرد: در معاملات معاوضه‌ای بازار مسکن، طرفین معامله برای رسیدن به قیمت نهایی با یکدیگر چانه‌زنی و توافق می‌کنند و بنگاهدار همچون واسطه در معاملات خرید و فروش در حالت عادی بازار نمی‌تواند دخالت زیادی داشته باشد چراکه بر اساس شواهد، بیشتر متقاضیان در بازار معاوضه بصورت خود مختار در بازار مسکن عمل می‌کنند یعنی واحدشان را بدست دلال مسکن نمی‌سپارند. بر اساس تحقیقات  در بازار معاوضه واحدهای مسکونی در دو سه سال گذشته، تعدادی واحد مسکونی که بین سال‌های 88 تا 90 به بازار معاوضه معرفی شده اند، در ستون زیر عنوان شده که به شرح زیر است:
یک واحد مسکونی نوساز به متراژ 50 متر مربع به همراه پارکینگ، انباری و بالکن در شهرک نفت واقع در اشرفی اصفهانی که قیمت هر متر مربع این واحد 2 میلیون تومان تعیین شده بود برای معاوضه با آپارتمان بزرگ‌تر اعلام شده بود.
همچنین در خیابان گلبرگ غربی، یک واحد مسکونی 50 متری 5 سال ساخت برای معاوضه با واحدی بین 70 تا 80 متر مربع از سوی متقاضی درخواست شده بود. متقاضی ارزش واحدش را 60 میلیون تومان یعنی متری یک میلیون و 200 هزار تومان اعلام کرده بود. علاوه براین معاوضه‌کننده‌ای در بازار مسکن منطقه جنت‌آباد برای معاوضه واحد 50 متری نوساز خود با واحدی 70 متری در شهرک ولیعصر اعلام آمادگی و اظهار کرده بود: پارکینگ و انباری امکاناتی است که واحدش از آنها بهره مند است و در ضمن قیمت هر متر مربع واحدش یک میلیون و 640 هزار تومان محاسبه شده بود. از سوی دیگر 2 میلیون تومان برای قیمت هر متر مربع واحدی 50 متری نوساز در خیابان نیروی هوایی در نظر گرفته شده بود که به بازار معاوضه عرضه شده بود.
مالک تاکید کرده بود که در صورت تحویل یک ملک کلنگی حاضر است واحد خود را تعویض کند.



نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت