تلفن سایت

استقبال از خرید مسکن در آمار بانک مرکزی

تاریخ ۷ شهریور ۱۳۹۶

دنیای اقتصاد: بانک مرکزی در تازه‌ترین آمار خود از وضعیت بازار معاملات خرید و فروش مسکن در شهر تهران اعلام کرد: بازار معاملات مسکن شهر تهران در مردادماه سال جاری با استقبال متقاضیان خرید آپارتمان‌های مسکونی مواجه شد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» بانک مرکزی با اعلام اینکه تعداد معاملات خرید واحدهای مسکونی شهر تهران در مردادماه امسال به 17 هزار و 984 فقره رسید، تغییرات نقطه‌ای حجم معاملات خرید مسکن در ماه میانی تابستان امسال را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل-مرداد سال 95- معادل 1/ 6 درصد و تغییرات ماهانه حجم معاملات مسکن در این ماه-تغییرات حجم معاملات در مقایسه با تیرماه-را برابر با 7/ 23 درصد اعلام کرد.

براساس این گزارش، همچنین میانگین قیمت هرمترمربع بنای مسکونی طی مردادماه امسال در شهر تهران، معادل 4 میلیون و663 هزار تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2/ 6 درصد و نسبت به ماه قبل یک درصد رشد داشته است. همچنین بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در مردادماه سال 96 حاکی از آن است که واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 7/ 46 درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله‌شده را به خود اختصاص داده‌اند؛سهم مذکور در مقایسه با مردادماه سال قبل 8/ 4 درصد کاهش یافته است و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال افزوده شده است.

بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت تحولات بازار معاملات مسکن در مردادماه درحالی از رسیدن حجم معاملات مسکن به مرز 18 هزار فقره معامله خرید آپارتمان در تهران طی مردادماه امسال خبر می‌دهد که روز گذشته «دنیای اقتصاد» در گزارشی با استناد به آمارهای ارائه‌شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرد: مرداد امسال، بیش از 16 هزار و 700 واحد مسکونی در پایتخت فروخته شد. این درحالی است که حجم معاملات مسکن در مردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد و در مقایسه با ماه قبل-تیرماه 96-معادل 23 درصد رشد داشته است.قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مردادماه امسال در گزارش دفتر اقتصاد مسکن 4 میلیون و600 هزار تومان عنوان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6درصد ونسبت به ماه قبل 6/ 0 درصد رشد را نشان می‌دهد.

اگرچه به لحاظ تفاوت در روش محاسبه، آمارهای اعلام‌شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن و بانک مرکزی درخصوص حجم معاملات خرید مسکن در مردادماه با هم متفاوت است، اما یکسان بودن میزان رشد حجم معاملات و همچنین نزدیک بودن متوسط قیمت مسکن در هر دو آمار اعلام شده، افزایش سرعت بازار مسکن در فاز پیش‌رونق را تایید می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت