تلفن سایت

ساخت ۶ هزار واحد برای کم درآمدها

تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۶

رئیس بنیاد مسکن برنامه‌های این بنیاد را در حوزه ساخت و تامین مسکن کم درآمدها در سال 96 تشریح کرد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»،علیرضا تابش با اشاره به اتمام عملیات ساخت 3500 واحد مسکونی برای کم درآمدها در سال 95 از سوی بنیاد مسکن گفت: برای تکمیل این واحدها حدود 250 تا 300 هزار میلیارد تومان هزینه شد.

وی از شروع عملیات ساخت 4500 واحد مسکونی جدید در سال 95 از سوی بنیاد مسکن برای گروه‌های کم درآمد خبر داد و افزود:غیر از این تعداد برای سال جدید حدود 6 هزار واحد مسکونی دیگر را برنامه‌ریزی کرده ایم و این در حالی است که طرح امکان سنجی برای ساخت و تهیه زمین و همچنین نقشه و جواز برای ساخت 35 هزار واحد مسکونی دیگر مختص کم درآمدها نیز آماده شده که با توجه به توان مالی بنیاد مسکن و منابع بانکی مورد نیاز برای اجرای این پروژه ها، ساخت 6 هزار واحد از این تعداد برای سال جدید برنامه‌ریزی شده است. تابش گفت: در برنامه ششم با تلاشی که از سوی دولت انجام گرفت ساخت سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکن کم‌درآمد شهری در دستور کار قرار گرفت که در بخش مسکن شهری، تکمیل و تحویل مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جزو برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. وی تصریح کرد: مصمم هستیم مسکن مهر را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تکمیل کنیم. تعهد بنیاد مسکن ساخت ۳۴۷ هزار واحد مسکن شهری بود که ۳۱۳ هزار واحد آن به پایان رسیده است. برای ۳۴ هزار واحد باقی مانده ۱۲هزار واحد را خود مردم تسویه کرده‌اند و از دریافت آن صرف‌نظر کردند و ۸۴۰۰ واحد نیز فاقد متقاضی است. برای ۱۳ هزار و ۵۲۰ واحد نیز که متقاضی دارد پیشرفت ۷۵ درصدی را شاهد هستیم و در تلاش هستیم که تمامی واحدهای مسکن شهری در نیمه اول سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد. تابش افزود: در بخش خیرین مسکن ساز نیز تکمیل ۳۰ هزار واحد مسکونی برای گروه‌های کم درآمد جزو برنامه‌های بنیاد بود که ۱۸ هزار واحد آن انجام شده است. رئیس بنیاد‌ مسکن همچنین با اشاره به مسوولیت اجرایی بنیاد در ساخت و تامین واحدهای مسکونی اجتماعی و حمایتی برای گروه‌های کم درآمد از مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برای تامین زمین و تسهیلات مورد نیاز به منظور ساخت و تامین 100 هزار واحد مسکونی مختص دهک‌های یک و دو درآمدی خبر داد. به گفته وی قرار است، این طرح که با مصوبه هیات دولت در آخرین روزهای سال گذشته به بنیاد مسکن ابلاغ شد، در سال جاری در دو شکل مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی به اجرا در بیاید. تسهیلات ساخت مسکن ملکی به میزان 10 هزار فقره، تسهیلات خرید مسکن ملکی برای 20 هزار متقاضی، 5 هزار کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن مهر بدون متقاضی، ساخت مسکن استیجاری-ملکی و پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن اجتماعی معادل 25 هزار واحد مسکونی و پرداخت 40 هزار کمک هزینه اجاره و ودیعه‌مسکن مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد مسکن در راستای اجرای مصوبه مسکن اجتماعی در سال جاری است.

به گفته وی در بخش عمران روستایی نیز حداقل ۲۰ درصد روستاهای مرزی ایمن‌سازی شده است. طرح هادی برای ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار تهیه شده و در ۳۶ هزار روستا نیز طرح هادی مصوب شده است.تابش افزود: تاکنون برای ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار واحد مسکن روستایی، سند صادر شده است.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت