تلفن سایت

سند محضری مسكن‌مهر؟

تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۱

پديده‌اي كه در دولت بعدي سر باز مي‌كند
سند محضري مسكن‌مهر كجاست؟

وزارت راه‌وشهرسازي طبق برنامه‌ زمان‌بندي و با سرعت نه چندان كم، مشغول افتتاح و تحويل واحدهاي مسكوني‌مهر به متقاضيان است غافل از اينكه براي صدور اسناد محضري مالكيت اين واحدها، راهي به مسافت تقريبي عمر دولت بعدي، پيش روي متقاضيان قرار دارد كه عملا از توان فعلي اين دولت خارج است.

 

مشاور وزير راه‌وشهرسازي در امور مسكن‌مهر روز گذشته درباره تعيين تكليف سندمحضري واحدهاي مسكوني‌مهر گفت: صدور سند زمان‌بر است و تسريع بخشيدن به آن از حدود اختيارات وزارت راه‌وشهرسازي خارج است.
 براي مسكن‌مهر شبيه همه املاك مسكوني غيرمهر، سند محضري صادر مي‌شود با اين تفاوت كه دولت در متن سند، فقط اعيان واحدها را بنام شخص منتقل مي‌كند. اما ظاهرا حجم افتتاح‌هاي مسكن‌مهر به قدري زياد است كه تهيه اسناد اين واحدها از توان سازمان ثبت‌اسناد و املاك كشور خارج شده است.
از آنجا كه صدور سندرسمي براي املاك در همين شهر تهران پروسه‌اي فوق‌العاده طولاني است، زمان انجام آن براي مسكن‌مهر با ضريب دو، افزايش پيدا كرده است.
در حال حاضر نگراني عمده كساني كه مسكن‌مهرشان را بدون سند، تحويل گرفته‌اند اين است كه مبادا با تغيير دولت، براي هميشه از دستيابي به سندمحضري، دور بمانند.
مقداد همتي، مشاور وزير راه‌وشهرسازي در گفت‌وگو با ايسنا در اين زمينه اعلام كرد: پس از صورت مجلس تفکیکی بعد از ساخت می‌توان سند واحدهای مسکن مهر را به نام صاحبان آنها ثبت کرد، اما این کار خارج از محدوده وظیفه وزارت راه و شهرسازی است.
وی ادامه داد: پرداخت پول واحدها و دفترچه اقساط و پرداخت آن ارتباطی به ثبت سند به نام صاحب واحد ندارد.
همتی همچنین اظهار کرد: ‌قبل از اینکه سند به نام متقاضیان واحدهای مسکن مهر ثبت شود متقاضیان می‌توانند اقساط را بپردازند و حتی در واحد خود ساکن شوند.
مشاور وزیر راه در مسکن مهر با بیان اینکه طی دو سال گذشته 600 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است، گفت: در زمینه این واحدها وزارت راه و شهرسازی تمام وظایف خود را انجام داده است و ثبت سند بر عهده سازمان ثبت اسناد است که از زیر مجموعه‌های وزارت راه نیست.
وی تاکید کرد: سازمان ثبت اسناد کشور با توجه به بضاعت خود در حال ثبت سند واحدهای مسکن مهر به نام صاحبان آنها است. همتی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن تعداد واحدهای مسکن مهر ثبت این حجم از سند زمان‌بر است. سازمان ثبت باید منابع انسانی و تجهیزاتی خود را زیاد کند تا بتواند با سرعت بیشتر سند واحدهای مسکن مهر را به نام صاحبان آنها ثبت کند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت